Czym tak naprawdę jest zrównoważona moda? Wiele firm, w tym te należące do przedsiębiorstwa LPP, w dużo większym stopniu bierze pod uwagę ekologiczne podejście nie tylko do produkcji swoich produktów, ale także do otaczającego ich środowiska. Małymi krokami możemy zmienić świat dla następnych pokoleń, o co tak proszą ekolodzy. W nowym raporcie zintegrowanym LPP przedstawiono działania, jakie marki podjęły, aby spełnić wymagania klientów, którzy dużo świadomiej wybierają dla siebie ubrania i dodatki. W 2019 roku firmie udało się m.in. zmniejszyć ilość foliopaków, do których pakowano zamówienia ze sklepów internetowych. Ten krok pozwolił na ograniczenie zużycia plastiku o ok. 250 ton. Wielu klientów marki Reserved spotkało się z ubraniami z serii Eco Aware. Produkty z tej linii powstały z rzeczy pozyskanych z recyklingu lub wykonano je w tak zwanym obiegu zamkniętym. Rzeczy wyprodukowane z materiałów przyjaznym środowisku znajdziemy już w każdej marce firmy. LPP podkreśla, że ilość tych modeli będzie systematycznie zwiększana. Przedsiębiorstwo poinformowało także o planie, który dotyczy zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych tworzonych przez firmę nawet o 15%.
Papierowe opakowania Reserved Mat. prasowe LPP
Polskie przedsiębiorstwo LPP nie zapomina także o pomocy innym! W 2019 roku firma kontynuowała zaangażowanie w różnego rodzaju akcje społeczne przeznaczając na ten cel 2,8 miliona złotych, w skład w których wchodzą także produkty, które otrzymały najbardziej potrzebujące osoby. W minionym roku zdecydowano o pomocy dla 140 organizacji. Tym razem działania podjęte przez firmę skupiły się przede wszystkim na terenie Pomorza i Małopolski. Okazuje się, że pracownicy firmy także chętnie przyłączają się do pomocy, angażując się w różnego rodzaju akcje organizowane przez Fundację LPP w ramach wolontariatu. Przedsiębiorstwo nie zapomniało także o pomocy zwierzętom znajdujących się pod opieką organizacji pozarządowych.
Wolontariusze LPP Mat. prasowe LPP
W 2019 roku w aż 50 sklepach stacjonarnych Reserved, House i Mohito klienci mogli oddawać swoją odzież, którą później przedstawiciele brandów przekazywali najbardziej potrzebującym. Dając drugie życie swoim ubraniom, możemy pomóc i dodatkowo sprawić komuś radość! LPP podkreśla, że już do 2023 roku zbiórka ma odbywać się w każdym należącym do nich salonie. Zdecydowano także, że torby foliowe nie będą już bezpłatne, co pozwoli na zmniejszenie ich zużycia przez klientów. Dodatkowo foliówki zastąpiono papierowymi i ekologicznymi torbami do których produkcji wykorzystano produkty z recyklingu.