Nawiązania religijne w modzie to już norma? Udowadnia to znana zagraniczna marka

Dla jednych profanacja, dla innych sposób na wyrażenie wizji artystycznej. Jak możemy rozumieć nawiązania religijne we współczesnym świecie? Czy jeszcze kogoś to bulwersuje i razi, czy może stało się częścią popkultury?

Niecodzienny design

Marka Supreme wypuściła właśnie swoją najnowszą kolekcję na jesień-zimę 2022. Linia stworzona we współpracy z najlepszymi dostawcami w branży (na przykład firmą Gore Tex produkującą wysokiej jakości membranę), spotkała się z ciepłym przyjęciem przez fanów marki. W kolekcji znalazły się w oversizowe kurtki przeciwdeszczowe, puchówki, czapki z daszkiem, a także bluzy. Wszystko z zachowaniem zasad street-style'u - ma być przede wszystkim wygodnie, ale i modnie. Jest jednak jeden projekt, który wzbudza większe zainteresowanie niż reszta...

 

Kontrowersyjny projekt?

W kolekcji największą uwagę zwraca żółta kurtka z wizerunkiem ukrzyżowanej postaci, która zapewne jest inspirowana Jezusem (wskazuje na to perizonium, czyli przepaską na biodrach, z którą zwykle przedstawia się Chrystusa na krzyżu). Grafika - czerwony profil na różowym krzyżu - to projekt skateboardzisty Mark'a Gonzales'a i dostępna jest w trzech odcieniach: czerni, moro i żółci. Cena kurtki nie jest znana, ale może wahać się od 1000 do 2000 złotych.

Trendy 2022Trendy 2022 fot. Supreme

Nawiązania religijne w modzie

Trendy 2022Trendy 2022 fot. Imaxtree

Nawiązania biblijne to częsty zabieg w modzie. Projektanci od lat wykorzystują motywy religijne w swoich kolekcjach. Zrobił to na przykład dom mody Christian Dior w 2006 roku, czy Jean Paul Gaultier na pokazie Haute Couture w 2007 roku (przykłady: zdjęcie powyżej). Ponadto na najgorętszym wydarzeniu sezonu, czyli Met Gali w 2018 roku tematem przewodnim był "Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination" (co można przetłumaczyć: "Niebiańskie ciała: moda i katolicka wyobraźnia"). Rihanna pojawiła się w stylizacji inspirowanej biskupim uniformem, a Katy Perry rozpostarła skrzydła niczym baśniowy anioł. W jakim celu? Aby sprowokować do dyskusji, by wyrazić artystyczną wizję, a czasem aby uzyskać większy rozgłos dla marki i dużo publikacji. Nasuwa się tylko jedno pytanie: czy wizerunek Jezusa należy już do popkultury? Pozostawiamy je do własnej interpretacji.

Met Gala 2018Met Gala 2018 fot. Instagram

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.