Marka Supreme wypuściła właśnie swoją najnowszą kolekcję na jesień-zimę 2022. Linia stworzona we współpracy z najlepszymi dostawcami w branży (na przykład firmą Gore Tex produkującą wysokiej jakości membranę), spotkała się z ciepłym przyjęciem przez fanów marki. W kolekcji znalazły się w oversizowe kurtki przeciwdeszczowe, puchówki, czapki z daszkiem, a także bluzy. Wszystko z zachowaniem zasad street-style'u - ma być przede wszystkim wygodnie, ale i modnie. Jest jednak jeden projekt, który wzbudza większe zainteresowanie niż reszta...
W kolekcji największą uwagę zwraca żółta kurtka z wizerunkiem ukrzyżowanej postaci, która zapewne jest inspirowana Jezusem (wskazuje na to perizonium, czyli przepaską na biodrach, z którą zwykle przedstawia się Chrystusa na krzyżu). Grafika - czerwony profil na różowym krzyżu - to projekt skateboardzisty Mark'a Gonzales'a i dostępna jest w trzech odcieniach: czerni, moro i żółci. Cena kurtki nie jest znana, ale może wahać się od 1000 do 2000 złotych.
Nawiązania biblijne to częsty zabieg w modzie. Projektanci od lat wykorzystują motywy religijne w swoich kolekcjach. Zrobił to na przykład dom mody Christian Dior w 2006 roku, czy Jean Paul Gaultier na pokazie Haute Couture w 2007 roku (przykłady: zdjęcie powyżej). Ponadto na najgorętszym wydarzeniu sezonu, czyli Met Gali w 2018 roku tematem przewodnim był "Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination" (co można przetłumaczyć: "Niebiańskie ciała: moda i katolicka wyobraźnia"). Rihanna pojawiła się w stylizacji inspirowanej biskupim uniformem, a Katy Perry rozpostarła skrzydła niczym baśniowy anioł. W jakim celu? Aby sprowokować do dyskusji, by wyrazić artystyczną wizję, a czasem aby uzyskać większy rozgłos dla marki i dużo publikacji. Nasuwa się tylko jedno pytanie: czy wizerunek Jezusa należy już do popkultury? Pozostawiamy je do własnej interpretacji.