Polska marka biżuterii stworzyła kolczyki z symbolem Strajku Kobiet. Moda odpowiada na protesty

Polskie marki modowe angażują się w Strajk Kobiet. W ofercie biżuterii Umiar pojawiły się kolczyki w kształcie pioruna, ale to niejedyna marka wspierająca protesty. Firma Nago sprzedaje specjalne koszulki z czerwonym logo, a Lau nagradza klientki pierścionkami za przelewy na rzecz fundacji strajku.

Strajk Kobiet - polskie marki modowe angażują się w protesty 

Polska moda nie pozostaje obojętna wobec fali strajków organizowanych przez ruch społeczny Strajk Kobiet w całym kraju. Chcąc zaangażować się w walkę o prawa kobiet, rodzime marki wspierają protesty na różne sposoby. Niektóre z nich wypuściły specjalne produkty opatrzone symbolem strajku - błyskawicą. Inne, posługując się prężnie działającymi profilami w mediach społecznościowych, manifestowały solidarność z protestującymi kobietami.

 

W kolekcji polskiej marki Umiar właśnie pojawiły się kolczyki w kształcie błyskawicy. Model o nazwie Bellum nawiązuje do logo Strajku Kobiet. Cały dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na działania Fundacji Ogólnopolski Strajk Kobiet. Kolczyki zostały wykonane ręcznie z cienkiego, srebrnego drucika o próbie 925 i kosztują 170 złotych. Jest też wariant pozłacany, o 20 złotych droższy. Temat relacji międzyludzkich tkwi w DNA marki Umiar od samego początku. Niedawno pisaliśmy o nowej kolekcji "Więzi", czyli biżuterii, która nie rozróżnia płci - przeznaczona jest w tej samej formie dla kobiet i mężczyzn. 

Kolczyki Bellum polskiej marki UmiarKolczyki Bellum polskiej marki Umiar mat. prasowe

Koszulki z logo Strajku Kobiet od Nago 

Polska marka Nago znana z ekologicznych materiałów i produkcji, która dba o ochronę środowiska, wypuściła z okazji protestów koszulkę z logo Strajku Kobiet. T-shirt z czerwoną błyskawicą na czarnym tle kosztuje 119 złotych. Produkt powstał w poszanowaniu dla idei marki - wykonany jest z bawełny organicznej i elastanu. Zarówno dzianina, jak i cały produkt zostały wykonane w Polsce. Dzianina posiada certyfikaty GOTS (Global Organic Textile Standard) i Oeko-Tex® Standard 100. Cały dochód ze sprzedaży koszulki zostanie przekazany na rzecz działalności Strajku Kobiet. 

Koszulka marki Nago z logo Strajku KobietKoszulka marki Nago z logo Strajku Kobiet https://nago.com/

Ciekawą akcję zorganizowała również inna polska marka biżuterii - Lau Jewellery. Zamiast tworzyć dedykowany produkt, postanowiła sięgnąć do już istniejących zasobów. Symbolicznie najlepiej do Strajku Kobiet pasował pierścionek Arch, nawiązujący kształtem do łuku. Łuk to bowiem, jak tłumaczy marka, symbol mocy, siły, ruchu i wojny. Za każdy przelew na rzecz Strajku Kobiet (zrzutka.pl/strajkkobiet) stanowiący równowartość ceny pierścionka srebrnego (189 zł) lub pozłacanego (289 zł), Lau Jewellery wyśle do klientki odpowiedni model pierścionka. Potwierdzenie przelewu, rozmiar oraz adres dostawy należy wysyłać mailowo.

 

Wsparcie Strajku Kobiet na Instagramie

Wiele polskich marek poparło protesty kobiet w social mediach. Przykładem jest Risk made in Warsaw - stołeczny brand, który nie po raz pierwszy angażuje się w walkę o obronę praw człowieka. O marce pisaliśmy również w kontekście Miesiąca Dumy i praw LGBT.

 

Symbol Strajku Kobiet znalazł się również na profilu instagramowym MLE - marki tworzonej przez Kasię Tusk. Podobne akcenty pojawiły się również u Le Brand, Kas Kryst, Elementy czy Kopiszki. Z kolei na Instagramie Kubota pojawiła się wizualizacja kultowych klapków na rzepy z błyskawicą w dwóch wariantach kolorystycznych - czerwonym i czarnym. Niestety ten model nie jest dostępny w sprzedaży, mimo ogromnego zainteresowania produktem, które wyrazili fani marki pod opublikowanym postem.  

 
 
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.