Zrównoważona moda na Zalando. Platforma modowa zachęca do świadomych zakupów

"Małe kroki. Duża zmiana" to pierwsza kampania popularnej platformy zakupowej zwracająca uwagę na świadomą konsumpcję oraz kolejny krok w promowaniu ekologicznego podejścia do mody oraz zakupów.

Platforma zakupowa Zalando promuje zrównoważoną modę

Zrównoważony rozwój jest częścią strategii Zalando od 2016 roku, a nowa kampania ma za zadanie przybliżyć klientom popularnej platformy zakupowej ideę mody zrównoważonej. W tym momencie w ofercie Zalando dostępnych jest ponad 240 marek, które promują produkty powstałe w oparciu o ekologiczne certyfikaty oraz produkujące odzież czy dodatki z poszanowaniem środowiska oraz praw pracowniczych.

Zalando ma ponad 28 milionów aktywnych klientów z 17 państw i oferuje produkty ponad 2.000 marek. Zdajemy sobie sprawę, że możemy wpływać na popyt i podaż zrównoważonej mody. Korzystając z naszego zasięgu i współpracując z kluczowymi graczami w branży, możemy zwiększać świadomość oraz zainteresowanie zrównoważoną modą. Pomimo tego, że nasz przyjazny środowisku asortyment jest obecnie jednym z najszerszych w Europie,dopiero zaczynamy i cieszymy się, że możemy cały czas rozwijać się w tym obszarze.
–mówi Sara Diez,Vice President Womenswear w Zalando.

Celem nowej kampanii jest ułatwienie klientom w dokonywaniu świadomych wyborów i wypromowaniu ponad 20.000 produktów oznaczonych etykietami przyjazność środowisku. Oprócz tego klienci Zalando mogą filtrować ubrania czy dodatki wykonane z organicznej bawełny albo wegańskiej skóry.

Zobacz wideo

Zalando zaprasza do współpracy influencerów

Platforma modowa zdecydowała się zaprosić do współpracy przy kampanii influencerów, którzy interesują się tematyką zrównoważonej mody i działają na rzecz świadomej konsumpcji. @sisi_pohle, @wilson_oryema oraz @prosenkilde zostali wybrani nie tylko ze względu na swój oryginalny styl, ale przede wszystkim z powodu ich zainteresowania tematem przyszłości zrównoważonej mody. W materiale wideo promującym kampanię "Małe kroki. Duża zmiana" influencerzy opowiadają o swoim zamiłowaniu do materiałów z recyklingu oraz zaangażowaniu marek w tworzenie produktów najwyższej jakości. Wszystkie osoby tworzące kampanię związane są z działalnością na rzecz zrównoważonego rozwoju, a scenografia, która pojawia się w wideo powstała z drewna pozyskanego z odzysku.

 

Zalando testuje ekologiczne opakowania

We wrześniu tego roku platforma zakupowa ogłosiła, że zamierza zrezygnować z plastikowych opakowań i przetestować nowe, ekologiczne rozwiązania. Klienci z Norwegii, Finlandii, Danii oraz Szwecji, którzy biorą udział w pilotażowym projekcie, otrzymają swoje zamówienia zapakowane w koperty wielorazowego użytku. Opakowania stworzone przez fiński start-up RePack klienci będą mogli odsyłać tak samo, jak postępuje się w przypadku zwracanego towaru. To kolejny krok Zalando w kierunku bardziej ekologicznych zakupów. Platforma korzysta już z pudełek wykonanych w 100 proc. ze zrecyklingowanego papieru oraz toreb w 80 proc. wykonanych z z materiału PCR.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.