Stocznia Gdańska na ubraniach Reserved. Kolekcja będzie sprzedawana również za granicą

Nowa kolekcja z limitowanej serii RE ART to hołd dla miasta, w którym dla polskiej marki wszystko się zaczęło. Reserved stacjonuje w Gdańsku od 25 lat. W tym roku zamierza promować jego symbole również za granicą. Motywem przewodnim kolekcji jest Stocznia Gdańska zilustrowana i sfotografowana przez młodych polskich artystów.

Stocznia Gdańska na ubraniach, czyli nowa kolekcja Reserved

Skoro Wieża Eiffla może zdobić ubrania z całego świata przez lata i nigdy się nie nudzić, to czemu Stocznia Gdańska miałaby być gorszym pomysłem? W nowej odsłonie limitowanej kolekcji RE AR, tworzonej cyklicznie we współpracy z polskimi artystami, Reserved stawia na lokalne symbole. Siedziba polskiej marki w Gdańsku oddalona jest od stoczni o około siedem kilometrów, czyli 15 minut drogi samochodem ze Śródmieścia na Młyniska. Charakterystyczne żurawie widać już z głównej arterii Trójmiasta - Alei Grunwaldzkiej. Teraz będzie można im się przyjrzeć bliżej, ale z nieco innej perspektywy. 

 

Projektanci marki umieszczają zdjęcia i ilustracje Stoczni Gdańskiej na bluzach i T-shirtach. Autorem fotografii jest Michał Szlaga, rocznik 78., absolwent miejscowej Akademii Sztuk Pięknych. Od 2000 roku dokumentuje Stocznię Gdańską i zachodzące na jej terenach zmiany. T-shirt Reserved z wykonanym przez niego zdjęciem kosztuje 29,99 złotych, a bluza 119,99 złotych. 

Reserved - T-shirt ze zdjęciem Stoczni Gdańskiej. Kolekcja RE ARTReserved - T-shirt ze zdjęciem Stoczni Gdańskiej. Kolekcja RE ART Mat. prasowe

Z kolei autorką grafik jest Agnieszka Nagórska, również absolwentka ASP z dyplomem malarstwa. Jest artystką wizualną, maluje, projektuje grafiki i aranżuje przestrzeń wystaw. Motywem przewodnim jej prac są stoczniowe żurawie, które przedstawia na swój własny, malowniczy sposób. Obrazy Nagórskiej na ubraniach Reserved to połączenie realistycznego przekazu z nieoczywistą kolorystyką. Za t-shirt z grafiką artystki trzeba zapłacić 29,99 złotych, bluza kosztuje 20 złotych mniej niż model Michała Szlaga z fotografią (99,99 zł).

Bluza Reserved z kolekcji RE ART. Grafika Agnieszki NagórskiejBluza Reserved z kolekcji RE ART. Grafika Agnieszki Nagórskiej Źródło: www.nagu.pl (realizacje Agnieszki Nagórskiej) / Mat. prasowe Reserved

Kolekcja RE ART to przykład łączenia ubrań ze sztuką grafiki, malarstwa i fotografii. W ten sposób chcemy promować polskich artystów, a jednocześnie podkreślić, że historia naszej firmy i poczucie estetyki są nierozerwalnie związane z miejscem, gdzie powstają nasze projekty. Cieszymy się, że nasze najbliższe otoczenie dostarcza tak wiele inspiracji do pracy twórczej i że moda może odzwierciedlać to, skąd jesteśmy i z czego jesteśmy dumni

- mówi Ana Radzikowska, dyrektor departamentu damskiego Reserved w LPP, który już od 25 lat ma swoją siedzibę w Gdańsku. Kolekcję uzupełniają ubrania z ilustracjami trzeciej artystki - Edyty Draus, która przygotowała dla marki zabawne rysunki z napisami.

"Think globally, act locally". Ubrania ze Stocznią Gdańską za granicą

Edycja RE ART 2019 to już druga odsłona limitowanej kolekcji stworzonej we współpracy z młodymi artystami. W zeszłym roku Reserved pokazało na ubraniach prace pięciu polskich ilustratorek. Każdy produkt z limitowanej kolekcji RE ART opatrzony jest specjalną metką z informacją o autorze grafiki czy fotografii znajdującej się na ubraniu. Taka sama informacja wyświetla się również jako opis produktu w sklepie internetowym marki.

Bluza Reserved ze zdjęciem Stoczni Gdańskiej - kolekcja RE ARTBluza Reserved ze zdjęciem Stoczni Gdańskiej - kolekcja RE ART Mat. prasowe

Kolekcja ze Stocznią Gdańską jest dostępna online i stacjonarnie. Ma być również sprzedawana w sklepach Reserved za granicą, m. in. w Czechach, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Rosji, Chorwacji, Estonii, na Węgrzech i Słowacji. Oprócz Polski, firma jest już obecna w 22 krajach, gdzie łącznie działa około 250 sklepów. W listopadzie zeszłego roku Reserved zadebiutowało w Kazachstanie, a w 2019 roku zasięg ma powiększyć się o Bośnię i Hercegowinę oraz Finlandię.

 

Jednym z najgłośniejszych sukcesów marki w ostatnim czasie było otwarcie we wrześniu 2017 roku salonu sprzedaży przy prestiżowej Oxford Street w Londynie. W ciągu roku wypracowano tam przychód na poziomie 10 milionów funtów i sprzedano ponad 700 tysięcy sztuk odzieży. Czy Stocznia Gdańska przypadnie zagranicznym klientom do gustu? Ci, którzy znają jej historię i utożsamiają się z wartościami, które reprezentuje, z pewnością chętnie będą ją nosić. Ci, którzy jej nie znają, może chociaż zakochają się w dziełach polskich artystów. A to już coś! 

Odkryj kapsułową kolekcję Reserved stworzoną we współpracy z brytyjskim "Vogue".

Dziękujemy, że jesteś z nami. Jeśli chcesz być na bieżąco informowana o najciekawszych kolekcjach oraz zakupowych okazjach, wypróbuj nasz nowy newsletter! KLIKNIJ TUTAJ, ABY ZAPISAĆ SIĘ DO NOWEGO NEWSLETTERA.

Reserved "A call for dance" - drugi odcinek kampanii #ICanBoogie

Więcej o:
Copyright © Agora SA