Czy to koniec darmowej dostawy z Zalando? Włoscy klienci jako pierwsi zapłacą za przesyłkę towaru

Na razie zmiana w dostawie towaru dotyczy tylko rynku włoskiego. Nie wiadomo, czy płatna wysyłka zostanie wprowadzona także w innych krajach, w których działa Zalando.

Koniec darmowej wysyłki w Zalando na razie tylko we Włoszech

Niemiecka platforma Zalando przyzwyczaiła nas do bezpłatnej wysyłki oraz darmowego zwrotu towaru. Usługa, którą oferuje duża część internetowych sklepów, cieszy się ogromną popularnością, dlatego decyzja o wprowadzeniu płatnej wysyłki musiała spotkać się z dużym zdziwieniem włoskich klientów. Przy zakupach poniżej 25 euro Włosi będą musieli zapłacić 3,5 euro za przesyłkę. Zalando argumentuje swoją decyzję tym, że rynek włoski jest mniej rozwinięty, a klienci często zamawiają tylko jedną sztukę. 

Czy to koniec damowych przesyłek w Zalando?Czy to koniec damowych przesyłek w Zalando? Zalando

W opublikowanym we wrześniu raporcie Zalando ostrzegło inwestorów, że tegoroczne wyniki będą niższe niż wcześniej prognozowano. Akcje firmy spadły o ponad 19 proc., a zysk EBIT za rok wyniesie 150-180 mln euro (wcześniej prognozowano, że będzie to 220-270 mln euro). Za gorszy wynik roczny, według niemieckiej platformy, odpowiada przede wszystkim długie i ciepłe lato. Droższa odzież z kolekcji jesienno-zimowej nie cieszyła się popytem i wpłynęło to na wyniki sprzedaży. 

Jesteśmy wyraźnie niezadowoleni z naszych wyników finansowych w trzecim kwartale. Nasze oczy koncentrują się na budowaniu ekosystemu mody europejskiej na pełnych obrotach, a celem na rok 2020 jest podwojenie biznesu do 10 miliardów euro w woluminie brutto. W czwartym kwartale cały zespół skupia się teraz na mocnym zakończeniu tego roku

- mówi CEO spółki Zalando, Rubin Ritter.

Zalando inwestuje w dział beauty i wprowadza nowy program obsługi klienta

W maju Zalando wprowadziło nową usługę dla klientów w Polsce. Program partnerski oferuje korzyści zarówno dla partnerów, jak i kupujących. Marki mogą dodawać produkty do sklepu Zalando, pozostając sprzedawcami swojego asortymentu oraz ustalając odpowiednie ceny. Zalando ZET to usługa wzorowana na programie obsługi klienta Amazon Prime. Płacąc abonament w wysokości 19 euro rocznie, klienci zyskują spersonalizowane porady modowe, wcześniejszy dostęp do rabatów i wyprzedaży oraz szybszą dostawę. 

Na platformie można zamawiać też kosmetykiNa platformie można zamawiać też kosmetyki Zalando

W październiku niemiecka spółka poinformowała o rozszerzeniu swojego asortymentu o produkty kosmetyczne dla kobiet i mężczyzn. Polska oraz Austria są pierwszymi krajami po Niemczech, w których od grudnia klienci Zalando będą mogli kupować także kosmetyki popularnych marek

7 grudnia Zalando uruchomiło pod Szczecinem swoje centrum logistyczne, które obsługiwać będzie dostawy do klientów wszystkich 17 europejskich rynków. Centrum jest pierwszym z trzech tego typu obiektów, które Zalando planuje otworzyć w Polsce. Kolejne dwa centra mają zostać uruchomione w roku 2019 pod Łodzią i w Olsztynku. 

Więcej o:
Copyright © Agora SA