Niemiecka platforma Zalando przyzwyczaiła nas do bezpłatnej wysyłki oraz darmowego zwrotu towaru. Usługa, którą oferuje duża część internetowych sklepów, cieszy się ogromną popularnością, dlatego decyzja o wprowadzeniu płatnej wysyłki musiała spotkać się z dużym zdziwieniem włoskich klientów. Przy zakupach poniżej 25 euro Włosi będą musieli zapłacić 3,5 euro za przesyłkę. Zalando argumentuje swoją decyzję tym, że rynek włoski jest mniej rozwinięty, a klienci często zamawiają tylko jedną sztukę.
Czy to koniec damowych przesyłek w Zalando? Zalando
W opublikowanym we wrześniu raporcie Zalando ostrzegło inwestorów, że tegoroczne wyniki będą niższe niż wcześniej prognozowano. Akcje firmy spadły o ponad 19 proc., a zysk EBIT za rok wyniesie 150-180 mln euro (wcześniej prognozowano, że będzie to 220-270 mln euro). Za gorszy wynik roczny, według niemieckiej platformy, odpowiada przede wszystkim długie i ciepłe lato. Droższa odzież z kolekcji jesienno-zimowej nie cieszyła się popytem i wpłynęło to na wyniki sprzedaży.
Jesteśmy wyraźnie niezadowoleni z naszych wyników finansowych w trzecim kwartale. Nasze oczy koncentrują się na budowaniu ekosystemu mody europejskiej na pełnych obrotach, a celem na rok 2020 jest podwojenie biznesu do 10 miliardów euro w woluminie brutto. W czwartym kwartale cały zespół skupia się teraz na mocnym zakończeniu tego roku
- mówi CEO spółki Zalando, Rubin Ritter.
W maju Zalando wprowadziło nową usługę dla klientów w Polsce. Program partnerski oferuje korzyści zarówno dla partnerów, jak i kupujących. Marki mogą dodawać produkty do sklepu Zalando, pozostając sprzedawcami swojego asortymentu oraz ustalając odpowiednie ceny. Zalando ZET to usługa wzorowana na programie obsługi klienta Amazon Prime. Płacąc abonament w wysokości 19 euro rocznie, klienci zyskują spersonalizowane porady modowe, wcześniejszy dostęp do rabatów i wyprzedaży oraz szybszą dostawę.
Na platformie można zamawiać też kosmetyki Zalando
W październiku niemiecka spółka poinformowała o rozszerzeniu swojego asortymentu o produkty kosmetyczne dla kobiet i mężczyzn. Polska oraz Austria są pierwszymi krajami po Niemczech, w których od grudnia klienci Zalando będą mogli kupować także kosmetyki popularnych marek.
7 grudnia Zalando uruchomiło pod Szczecinem swoje centrum logistyczne, które obsługiwać będzie dostawy do klientów wszystkich 17 europejskich rynków. Centrum jest pierwszym z trzech tego typu obiektów, które Zalando planuje otworzyć w Polsce. Kolejne dwa centra mają zostać uruchomione w roku 2019 pod Łodzią i w Olsztynku.