Raport Klarny: Polacy nowej generacji na zakupach. Cenią zrównoważony rozwój i kupują online!
Polacy na zakupach? Nowy raport Klarny zdradza szczegóły
W nowym raporcie Klarna, wiodący globalny bank detaliczny, dostawca usług płatniczych i aplikacja zakupowa, przygląda się zwyczajom i preferencjom zakupowym Polaków w 2022 r.! Zebrane dane są ciekawe - wg badań Polacy przekładają jakość nad ilość. Ankietowanym zależy na tym, by produkt długo im służył. Nasuwa się jeden wniosek - kupują minimalistyczne, klasyczne i uniwersalne ubrania, co również potwierdza raport (zakup ponadczasowych klasyków 43% ankietowanych).
Co ważne, aż 65% Polaków kupując produkty modowe, bierze pod uwagę praktyki danej marki związane ze zrównoważonym rozwojem (w tym pochodzenie materiałów) oraz jej politykę środowiskową. Polacy doceniają również przyjazne dla środowiska opakowania (48%) i oczekują jasnych i przejrzystych informacji na temat działania marek odzieżowych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju (48% wskazań).
Jednocześnie zdecydowana większość polskich klientów sklepów odzieżowych dokonała już zakupu rzeczy używanej (odpowiedziało tak 63 proc. badanych Polaków). To jedna z lepszych wiadomości ostatnich lat - świadomość dotycząca zakupów się zwiększa, a mały vintage shopy i platformy takie jak Depop czy Vinted rosną w siłę.
klarna fot. mat. prasowe
Czy Polacy kierują się trendami?
Przyjaciele i znajomi stanowią najważniejsze źródło zakupowych inspiracji Polaków. To oni, zdaniem 41% badanych bez względu na płeć, wiek i zarobki, zachęcają swoim wyglądem do sięgnięcia po nową modę i wypróbowanie nowych trendów. 45 proc. polskich kupujących przyznaje, że zdarza im się kupić produkt pod wpływem social mediów.
Coraz chętniej wybieramy polskie marki
Ubrania rodzimych marek i projektantów ma w swojej szafie aż 84% badanych, a buty i akcesoria - 87% i to bez względu na wiek. Polskie marki preferuje ponad jedna trzecia badanych (35%), a największą estymą cieszą się one wśród Millenialsów (38%).Polskie brandy modowe kojarzą się badanym przede wszystkim z wygodą. Wynika to zapewne z faktu, że najpopularniejsze z nich to sklepy sieciowe, oferujące głównie ubrania casual.
Klarna fot. mat. prasowe
W swojej szafie Polacy najczęściej trzymają ubrania i dodatki marek CCC, Reserved i 4F. Co piąty heavy shopper (osoba kupująca modę co najmniej raz w tygodniu) deklaruje, że choć raz kupił produkt od niezależnych, uznanych polskich projektantów: Gosi Baczyńskiej, Paprockiego&Brzozowskiego, Ani Kuczyńskiej czy Macieja Zienia. Znajomość ich nazwisk oraz marek oscyluje w tej grupie wokół 50%.
Klarna nawiązuje współpracę z Anią Kuczyńską
Celem Klarny jest stać się partnerem wzrostu dla polskich marek modowych i pomagać im m.in. w wychodzeniu na rynki zagraniczne. Firma nawiązała właśnie współpracę z uznaną projektantką Anią Kuczyńską - by zwiększyć zasięg i dostępność jej kultowych produktów w Polsce i na innych rynkach m.in. w Europie.
-
Rossman wyprzedaje błyszczyk za 10,49! Efekt? Jak po tym marki Fenty Beauty
-
Najmodniejsze koszule na lato 2022! Eleganckie i przewiewne modele za ułamek ceny
-
Trwa wyprzedaż ulubionych butów 50-latek! Skórzane klapki są za 79,99, a lekki, wsuwany model za 49,99
-
Sukienki z Sinsay do 50 zł: te modele podkreślą atuty sylwetki. Hity na lato!
-
Te legginsy są idealne do ćwiczeń! Wygodne, elastyczne i tanie modele z sieciówek
- Te sukienki pięknie modulują sylwetkę! Piękne modele znanych marek za bezcen
- Buty Ellesse z ogromnymi rabatami nawet do -64%! Zobacz modele na lato
- Bielizna DKNY do 63% taniej. Piękne modele, które podkreślą atuty sylwetki
- Znana marka wyprzedaje męskie obuwie! Te modele są idealna na lato
- Cała stylizacja boho jest w Pepco za 120 złotych! W dodatku marki, którą uwielbiają Polki