Zamiast wyrzucać, odeślij i zarób! Resale rośnie w siłę. Adidas daje drugie życie używanym produktom z ich metką

Już niedługo ruszy specjalna aplikacja, która umożliwi klientom Adidasa sprzedaż używanych produktów z kolekcji marki. Niemiecka firma podążyła śladem innych brandów. Czy resale to przyszłość w świecie mody?

Drugie życie produktów Adidasa

Już na początku przyszłego roku odbędzie się premiera specjalnej aplikacji, która umożliwi klientom Adidasa odesłanie nieużywanych już rzeczy do siedziby marki. Tam zostaną odświeżone lub naprawione, a później trafią do ponownej sprzedaży. Niemiecki gigant postanowił skorzystać z doświadczenia znanej platformy ThredUp, która słynie z handlu rzeczami używanymi. To właśnie za ich pośrednictwem Adidas będzie zajmował się dystrybucją produktów nadesłanych przez klientów. Co ciekawe, brand nie będzie jednak zwracał za nie pieniędzy. Przedstawiciele firmy wpadli na pomysł, aby w zamian za ubrania, buty lub akcesoria nagradzać klientów bonami bądź punktami gromadzonymi za pomocą aplikacji Adidas’ Creators Club.

Kolekcja AdidasaKolekcja Adidasa Shutterstock

Resale, czyli jak nowy trend w świecie mody

Adidas to niejedyna marka, która postanowiła ułatwić klientom sprzedaż nieużywanych już produktów. Niedawno na taki krok zdecydowało się Zalando. Dzięki funkcji Pre-owned klienci mogą odsyłać używane ubrania i dodatki, a dochód pozyskany z ich sprzedaży wymieniać na karty podarunkowe do wykorzystania na stronie internetowej firmy. Oprócz tego każda z osób może też przekazać w formie darowizny pieniądze na lokalny cel. Warto zaznaczyć, że brand nie daje drugiego życia produktom takim jak bielizna, stroje kąpielowe oraz biżuterii, czapkom i szalikom.   

Levi’s to kolejny brand, który postanowił zainwestować w internetowy second-hand. W zeszłym roku świat obiegła informacja, że firma stworzyła specjalną stronę, na której klienci mogą kupić używane, jednak odświeżone produkty w okazyjnych cenach. Firma otrzymuje ubrania bezpośrednio od osób, które je od nich kupili. Wystarczy przynieść do wybranego sklepu stacjonarnego nienoszone już jeansy lub kurtkę, a w zamian otrzymuje się bon podarunkowy umożliwiający kolejne zakupy w Levi’sie. Na ten moment marka testuje tę możliwość wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych.

Auchan kilka miesięcy temu zaskoczył polskich klientów nową opcją sprzedaży używanych produktów znanych marek w dużo niższych cenach. W aż 44 miastach w Polsce można kupić ubrania z drugiej ręki z kolekcji najpopularniejszych marek. Nowe Życie by Auchan to projekt, który jest możliwy dzięki współpracy z francuską firmą Patatam, słynącej z odzyskiwania i sprzedaży odzieży używanej. W ofercie firmy dostępne są kolekcje takich marek jak m.in. Tommy Hilfiger, Ralph Lauren i Calvin Klein, jednak można również trafić na produkty ze znanych sieciówek, np. Bershki i H&M. Do zakupu, oprócz walorów ekologicznych, zachęcają także przystępne ceny wahające się od 7 do 40 złotych.

Auchan z sekcją second-handAuchan z sekcją second-hand Fot. mat. prasowe Auchan

Nie tylko znane sieciówki umożliwiły klientom sprzedaż produktów z drugiej ręki. Potencjał w second-handach zauważyli także właściciele domu mody Gucci. Klienci za pomocą platformy The RealReal mogą zarówno sprzedać jak i kupić używane produkty pochodzące z kolekcji włoskiej marki. Warto zaznaczyć, że dochód z transakcji zostaje przekazany na cele charytatywne, a za każdą z rzeczy zostaje zasadzone nowe drzewo.

Zobacz też: najmodniejsze płaszcze na jesień 2021.

Więcej o: