Ta limitowana kolekcja Reserved Re.Design powstała przy współpracy z pokoleniem Z. Oto modne ubrania na nowy sezon w duchu vintage

Re.Design to kolekcja wyjątkowa pod każdym względem i pierwsza tego typu współpraca z generacją Z w Polsce. Do jej stworzenia Reserved zaprosiło dwunastu kreatywnych przedstawicieli generacji Z. Brali czynny udział w każdym etapie powstawania kolekcji, by na koniec zostać również jej ambasadorami.

Jak zdefiniować generację Z? Z pewnością jest to pierwsze pokolenie niepamiętające czasów bez Internetu. Korzystanie z dóbr technologii to dla niego codzienność, z którą nie musi się oswajać. Nie znaczy to jednak, że przeniosło się całkowicie do wirtualnego świata. Według raportu Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra opublikowanego w 2019 roku przez infuture.institute oraz Dentsu reprezentowane jest przez grupę, dla której kontakty off-line są niezwykle ważne, a potrzeba nawiązywania relacji w realnym świecie – kluczowa. Stały dostęp do ogromnej liczby informacji, który nawet dla statystycznego milenialsa bywa przytłaczający, u „zetek” przekłada się na kreatywność i aktywność godną pozazdroszczenia.

Nowa kolekcja RE.DESIGNNowa kolekcja RE.DESIGN Fot. Reserved

Jak twierdzi Zuza Kacperczyk, studentka grafiki w Londynie i jedna ze współtwórczyń kolekcji:

Pokolenie Z jest szczególnie połączone ze swoim otoczeniem. Bardzo świadomi wydarzeń dziejących się na świecie, dzięki ciągłemu połączeniu poprzez media społecznościowe i Internet używamy aktywizmu, aby rozwiązywać problemy, które widzimy w społeczeństwie. Wierzę też, że moje pokolenie jest najbardziej kreatywne dzięki środowisku, w jakim dorastaliśmy. Starsze pokolenia nauczane były kreatywności podczas zajęć; chcąc dowiedzieć się więcej, musiały zrobić to na własna rękę. Pokolenie Z jako pierwsze dostało możliwość odbioru ciągłego napływu inspiracji dzięki łatwemu dostępowi do tego typu informacji

Nowa kolekcja RE.DESIGNNowa kolekcja RE.DESIGN Fot. Reserved

Tak opowiada o swoim pokoleniu absolwent szkoły filmowej Miłosz Kulesza:

Jesteśmy udoskonaloną hybrydą wcześniejszego pokolenia. Weźmy na przykład naszych rodziców: dzisiejsza technologia nie jest im tak niezbędna do życia jak nam – generacji Z, która dopiero wkracza na nowy rynek i ta świadomość technologii jest pożądana, a wręcz konieczna. Ponadto generacja Z potrzebuje nadzwyczaj dużo doświadczeń oraz bodźców ruchowych lub emocjonalnych, a co za tym idzie, jesteśmy ciekawi życia, próbujemy nowych rzeczy, potrzebujemy wyzwań. Nie wykluczam innych pokoleń z takiego typu zachowania, lecz jestem pewny ze to na pewno charakteryzuje nasze

Nowa kolekcja RE.DESIGNNowa kolekcja RE.DESIGN Fot. Reserved

Re.Design jest zbiorem ich fascynacji, upodobań, swoistym zwierciadłem, w którym mogą się przejrzeć, by dostrzec pełen charakter swojego pokolenia. A jakie jest? Bezkompromisowe, otwarte i śmiałe. Nie ma mowy o ograniczaniu się do jednego stylu czy estetyki, w Re.design na 2021 zderzają się najróżniejsze nurty: od rękodzieła, przez vintage, streetwear, aż po cottagecore. Motyw przewodni? Autentyczność. Sama kolekcja to dopiero początek szerzej zakrojonych działań. Zebrane zostaną pod specjalnie stworzonym hashtagiem #PolishGenZ zrzeszającym społeczność interesujących przedstawicieli pokolenia Z – marka nie wyklucza włączenia ich w przyszłe akcje specjalne Reserved.

Nowa kolekcja RE.DESIGNNowa kolekcja RE.DESIGN Fot. Reserved

Linia damska sięga do minionych dekad, przywołując takie desenie vintage jak drobną kratkę czy opartowską zebrę, zahaczając o barwne sploty szydełkowe inspirowane robótkami ręcznymi oraz autorskie grafiki (motyw uśmiechniętej i smutnej buźki zaprojektowała ZuzaOK). Paleta barw jest radosna, zderzająca odcienie różu i fioletu z różnymi tonami żółci i zieleni, z akcentami mocnej czerwieni, nasyconego błękitu, łamana kremowym beżem i uniwersalną czernią. Sylwetki pozostają blisko ciała, skupiając się na talii lub lekko podnosząc stan. Dominują fasony lekko rozszerzane – trapezowe spódniczki, spodnie dzwony lub dłuższe sukienki o linii A. Nie brakuje elementów sportowych, jak różowy dres z panelami czy dzianinowy komplet z kolarkami.

Zobacz także: te piękne sukienki kupisz w polskiej sieciówce. Ceny? Zachęcające!

Nowa kolekcja RE.DESIGNNowa kolekcja RE.DESIGN Fot. Reserved

Nowa kolekcja RE.DESIGNNowa kolekcja RE.DESIGN Fot. Reserved

Męskie sylwetki skupiają się na swobodnym podejściu do streetwearu. Pojawiają się rozwiązania patchworkowe (denimowe spodnie i kurtka), inspiracje stylem vintage (dzianinowa kamizelka z falowanym wzorem, sweter w szerokie pasy), a także przełamana klasyka (trencz w kratkę). Barwy kolekcji są nieco przygaszone; brązom, szarościom czy czerniom towarzyszy przydymiony róż, dżinsowy błękit i graficzne akcenty w postaci nakrapianego deseniu na kardiganie. Mamy też ukłon w stronę trendu malarskiego i sweter z nadrukiem w słoneczniki. Pora roku jest pojęciem względnym – zgodnie przyznają projektanci kolekcji, podsumowując współpracę z pokoleniem Z. Szafa tych ludzi nie dzieli się na lato i zimę: noszą to, na co mają ochotę, nawet gdy pogoda podpowiadałaby zupełnie inne rozwiązanie. Stąd w kolekcji sporo okryć wierzchnich pomyślanych tak, by służyć przez cały rok. Bo generacja Z nie przepada za sezonowością, woli myśleć perspektywicznie.

Nowa kolekcja RE.DESIGNNowa kolekcja RE.DESIGN Fot. Reserved

Nowa kolekcja RE.DESIGNNowa kolekcja RE.DESIGN Fot. Reserved

Nowa kolekcja RE.DESIGNNowa kolekcja RE.DESIGN Fot. Reserved

Za sesję wizerunkową Re.design odpowiedzialny jest Bartek Wieczorek. Analogowe zdjęcia prezentują bohaterów w ich codziennym, naturalnym otoczeniu, w scenerii domowej, podczas pracy czy relaksu. Pojawiają się na nowo docenione elementy socrealistyczne, takie jak Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, przez nową generację odbierane bez ciężaru przeszłości jako na swój sposób inspirujące, dokumentujące historię ich kraju i tym przejawiające swoją wartość. Podobnie ma to miejsce z charakterystycznymi dla kliszy zintensyfikowanymi kolorami, podkreślającymi dodatkowo kontrastujące ze sobą, lecz paradoksalnie świetnie zgrane projekty.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.