W tym roku po raz pierwszy przyznano Zalando Sustainability Award. Wyniki ogłoszono podczas trwającego Copenhagen Fashion Week. Celem jest wyróżnienie projektantów za ich zaangażowanie i wkład w modę zrównoważoną. Nagroda ma zachęcić firmy do poszukiwania i odkrywania nowych, bardziej ekologicznych procesów produkcji i tworzyw, z których powstają nowe kolekcje. Ta nagroda to efekt 3-letniej współpracy popularnej platformy zakupowej i Copenhagen Fashion Week. Pierwsze Zalando Sustainability Award otrzymała szwedzka marka House of Dagmar.
House of Dagmar to szwedzki brand, który pojawił się na rynku już 15 lat temu. Firma od dawna dąży do tego, aby w ich kolekcjach pojawiały się produkty stworzone w zrównoważony sposób. W najnowszej linii brandu aż 90 procent produktów otrzymało oznaczenie „GOOD CHOICE”, co potwierdza, że ubrania powstały z materiałów pozyskanych z ekologicznych źródeł, np. z recyklingu. Od 2017 roku marka prawie o połowę ograniczyła zużycie wody przy produkcji swoich kolekcji, a także mierzy ślad węglowy wytwarzany podczas całego procesu.
Ustanowienie nagrody dla najbardziej ekologicznych marek to dowód na to, że moda zrównoważona nie jest jednosezonowym trendem. Tydzień mody w Kopenhadze to ważny punkt odniesienia dla całej branży. W tym roku jego organizatorzy dali wyraźny sygnał - eko to kierunek mody XXI wieku. Oprócz tego, na potrzeby wydarzenia w stolicy Danii, powstał wyjątkowy projekt - Zalando Greenhouse. To wirtualna przestrzeń, w której projektanci tworzący ekologiczne dzieła, mogą zaprezentować swoje pomysły w otoczeniu oddającym klimat Kopenhagi. W tle słychać m.in. delikatny szum ulicy czy głosy przechodniów. Czy wrócimy jeszcze do prezentacji kolekcji w tradycyjnej formie? Czas pokaże. Jednak wydarzenie relacjonowane w Internecie z pewnością pozwala na większą dostępność pokazów dla każdego, a nie jak to było do tej pory, tylko dla wyselekcjonowanego grona odbiorców. Ten aspekt bardzo nas cieszy!