Nowa reklama"Dream Crazier" Nike z Sereną Williams pokazuje, jak postrzegane są współczesne sportsmenki

Podczas tegorocznej gali oscarowej Nike zaprezentował kolejną świetną reklamę, w której kieruje uwagę na postrzeganie kobiet w świecie sportu. "Dream Crazier" z Sereną Williams to świetny przykład, jak powinna wyglądać współczesna opowieść o marce.

"Dream Crazier" to nowa reklama marki Nike, która została premierowo wyemitowana podczas gali Oscary 2019. W ciągu niespełna doby obejrzało ją na YouTube ponad 3 mln internautów. To kolejna produkcja sportowego giganta, która w środku wydarzeń stawia człowieka, a nie produkt i zwraca uwagę na społeczne problemy, którym musi stawić czoła współczesna sportsmenka.

Nike "Dream Crazier": w sporcie musisz być szalona!

 
Jeśli okazujemy emocje, mówi się, że dramatyzujemy. Jeśli chcemy grać przeciwko mężczyznom, jesteśmy szalone. Jeśli marzymy o równych szansach, mamy urojenia. Kiedy jesteśmy zbyt dobre, "coś jest nie tak z nami". A jeśli się wkurzamy, jesteśmy histeryczkami, zachowujemy się irracjonalnie albo po prostu jesteśmy szalone

- słyszymy w reklamie Nike

Narratorką nowej reklamy Nike została słynna tenisistka Serena Williams. W spocie pojawiły się między innymi nastoletnia futbolistka Sam Gordon, szablistka Ibtihaj Muhammad, gimnastyczka Simone Biles czy reprezentantki amerykańskiej drużyny piłkarskiej. Wszystkie kobiety zostały pokazane w momencie okazywania silnych emocji, których nie brakuje w sporcie oraz pokonywania barier oraz własnych słabości. Komentarz Sereny Williams pokazuje, jakim mianem często określa się walczące o swoje kobiety.

 Kobieta biegająca w maratonie była szalona. Kobieta, która boksowała, była szalona. (...) Kobieta konkurująca w hidżabie zmieniła swój sport. (...) Kobieta wygrywająca 23 tytuły wielkoszlemowe, mająca dziecko i wracająca po więcej... Szalona, szalona, szalona. Więc jeśli chcą cię nazwać szalonym, w porządku. Pokaż im, co potrafi szaleniec.

To kolejny poruszający spot Nike. W poprzedniej kampanii "Dream Crazy" marka pokazywała sportowców, którzy osiągnęli swoje wyniki dzięki bardzo ciężkiej pracy. Wśród nich były między innymi wychowane w niebezpiecznej dzielnicy siostry Williams czy urodzony w obozie dla uchodźców piłkarz Alphonso Davies, który trafił do drużyny reprezentacji Kanady w wieku 16 lat. 

Więcej o:

Komentarze (0)

Nowa reklama"Dream Crazier" Nike z Sereną Williams pokazuje, jak postrzegane są współczesne sportsmenki

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy - napisz pierwszy z nich!

Zgłoś komentarz

Czy masz pewność, że ten post narusza regulamin?

Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę
Dziękujemy za zgłoszenie

Komentarz został zgłoszony do moderacji

Nadaj nick

Nazwa użytkownika (nick) jest wymagana do oceniania, komentowania oraz korzystania z forum.

Wpisz swój nick
Wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwilę

Użyj od 3 do 30 znaków. Nie używaj polskich znaków, wielkich liter i spacji. Możesz użyć znaków - . _ (minus, kropka, podkreślenie).