Moda 2019 wraca do sprawdzonej klasyki, a konsumenci wybierają najczęściej to, co dobrze znają. Według najnowszego, kwartalnego raportu opublikowanego przez The Lyst Index, Gucci jest najpopularniejszą i najbardziej angażującą marką na świecie.
Najczęściej kupowana torebka Gucci to model Soho Disco Shuterstock
Badanie analizuje zachowania zakupowe ponad sześciu milionów osób, które szukają w sieci ubrań oraz dodatków, zarówno w ofercie popularnych marek odzieżowych, jak i znanych domów mody. W najnowszym badaniu Gucci zdetronizowało markę Off-White.
Internauci szukali przede wszystkim torebek, pasków oraz butów z logotypem marki Gucci. Od października do grudnia 2018 roku ponad sześć milionów kupujących wpisało w wyszukiwarkę nazwę Gucci. Na liście dziesięciu najczęściej wyszukiwanych produktów znalazły się dwa dodatki od Gucci. Jednym z nich była mała torebka na ramię - model Soho Disco zaprojektowana w 2014 roku, drugim pasek z charakterystycznym logotypem marki.
Pasek Gucci z charakterystyczną klamrą z logotypem Shutterstock
Drugie miejsce na liście przypadło marce Off-White, trzecie trafiło do Balenciagi. To właśnie te brandy, razem z Gucci, narobiły najwięcej szumu w sieci w ostatnim kwartale. Najgorętszą kolekcją 2018 roku okazała się wspólna linia Nike x Off-White, natomiast w przypadku Balenciaga uznanie zdobyły błyszczące buty, w których została sfotografowana Michelle Obama.