• Link został skopiowany

Jak NIE kupować na wyprzedażach (i nie tylko)

Natalia Stachacz
Wyprzedaże, promocje, dodatki - sklepy kuszą nas swoimi ofertami, a my bardzo często nie potrafimy się powstrzymać i korzystamy z tych "życiowych" okazji. Kupujemy dużo, często i niestety zazwyczaj niepotrzebnie. Jak korzystać z wyprzedaży, aby naszą szafę wypełniały tylko rzeczy ładne i praktyczne? Wystarczy stosować się do kilku zasad.
shutterstock.com
shutterstock.com

SZYBKO

Pośpiech nie jest dobrym doradcą i to nie tylko podczas zakupów. Pod presją czasu jesteśmy w stanie zgodzić się na więcej, niż naprawdę mamy ochotę. Wybierając się na zakupy zarezerwuj sobie odpowiednią ilość czasu, lub po prostu wybierz tylko trzy - cztery sklepy do których wstąpisz i tego się trzymaj.

Zobacz wideo
Zobacz wideo

SPONTANICZNIE

Spontaniczne decyzje są super, spontaniczne zakupy już mniej, bo (poza kilkoma wyjątkami potwierdzającymi regułę) kończą się zazwyczaj tym, że w naszej szafie ląduje coś, co ani do nas, ani do innych rzeczy z naszej kolekcji nie pasuje.

SEZONOWO

Tutaj warto też wspomnieć o tym, że nie warto inwestować dużych (a czasami nawet tych mniejszych) pieniędzy w ubrania i dodatki, które są tzw. hitami sezonu. Przede wszystkim dlatego, że ich "data ważności" jest bardzo krótka i zapewne za kilka miesięcy, jak już wszyscy przestaną w nich chodzić, Ty też stracisz do nich serce.

shutterstock.com
shutterstock.comshutterstock.com
shutterstock.com

DUŻO

Inwestuj w porządne, ponadczasowe rzeczy. Na dłuższą metę dużo bardziej opłacalne okaże się kupienie jednego droższego płaszcza, niż kilku super tanich. Liczy się ilość, nie jakość. Twórz bazę, która będzie Ci służyła latami.

NA POCIESZENIE

To dosyć kontrowersyjna kwestia, ale zakupy na pocieszenie po ciężkim i trudnym dniu to też pułapka, która może się okazać dla nas bardzo kosztowna. Z reguły tak bardzo chcemy coś wtedy nabyć, że decydujemy się na rzeczy, do których nie jesteśmy do końca przekonane. Niestety z reguły następnego dnia nic w tej kwestii się nie zmienia.