Pierwsza turystyczna trasa shoppingowa w Polsce!

Na razie w Krakowie, czekamy na więcej!

Turystyka shoppingowa i modowa jest niezwykle popularna w Europie, od niedawna także w Polsce. Dotyczy jednak przede wszystkim rotacji między klientami zagranicznymi. Lokalnie jest już niestety trochę gorzej.

Biura podróży oferują wyjazdy na zakupy do Berlina, Londynu i innych miast, które nazywamy powszechnie mekkami mody. Podczas takich wycieczek możemy liczyć na opiekę przewodnika, który wskaże najciekawsze miejsca, gdzie nie będziemy żałować żadnego pozostawionego euro, funta czy dolara. Te pieniądze często wracają do naszego kraju wraz z odwiedzinami zagranicznych turystów. Europejczycy nierzadko wybierają Polskę jako typowo shoppingowy cel - słaba złotówka decyduje o tym, że nasze centra handlowe to prawdziwy raj dla przyjezdnych. Do Łodzi ciągną w szczególności Brytyjczycy, którym imponuje postindustrialna architektura sklepów. Poznań z przyczyny położenia geograficznego i świetnych połączeń kolejowych z Berlinem przyciąga przede wszystkim Niemców.

Czy zgraniczna turystyka shoppingowa miażdży lokalną? Na razie tak, ale inicjatywa zapoczątkowana przez OSA Osobista Stylistka budzi wielkie nadzieje. Oto powód - firma krakowskiej personal shopperki Moniki Jurczyk zaprasza napierwsze w Polsce Fashion Tours.

Pod angielskojęzyczną nazwą kryją się wycieczki po najciekawszych lifestylowych miejscach Krakowa. Na trasie każdego Fashion Tour znajdują się butiki młodych projektantów, komisy z rzeczami vintage , galerie oryginalnej biżuterii oraz wszystkie te miejsca, gdzie można kupić coś niebanalnego.

Przewodniczką Fashion Tours jest stylistka. Jej zadaniem jest nie tylko opracowanie trasy wycieczki, ale też udzielanie profesjonalnych wskazówek i porad. Każdy uczestnik może skonsultować ze stylistką, czy wybrane spodnie do niego pasują, czy spódnica jest odpowiednia do typu figury lub czy biżuteria odpowiednio podkreśla osobowość.

Grupa zwiedzających podczas Fashion Tours nie może przekroczyć 5 osób. Dlaczego? Ponieważ butiki są zwykle małe, a i jakość usług stylistki będzie tym większa, im mniejszą grupę będzie miała pod opieką. Minimalnym składem jest natomiast duet - indywidualnym klientom OSA proponuje inną ofertę.

Jak wygląda trasa? Ustalana jest według potrzeb zwiedzających, w zależności od tego jakie mają wymagania oraz ile czasu chcą przeznaczyć na zwiedzanie. Przeciętnie Fashion Tour trwa około 4 godzin.

Jak mówią organizatorki: - Zwiedzać można na różne sposoby. Niektórzy lubią z przewodnikiem w ręku dokładnie oglądać zabytkowe kościoły, inni natomiast z piwem w dłoni przemierzać trasę od baru do baru. Jednak obie z wymienionych możliwości nie pokazują najważniejszego- klimatu miasta i miejsc dostępnych tylko wtajemniczonym. A jak wiadomo szczególnie moda wymaga najwyższego stopnia wtajemniczenia.Fashion Tours to nie tylko kolejna usługa, ale sposób na to, żeby turyści zobaczyli inne oblicze miasta.Powinno się to przyczynić do propagowania polskiej młodej mody i niebanalnych inicjatyw. Stać się alternatywą dla tradycyjnych tras turystycznych, a przy tym pokazać, że Kraków ma styl!

Udział w Fashion Tour kosztuje około 200 zł /os. (w zależności od liczby osób w grupie). Pierwszy wolny termin - 4 lipca. Więcej przeczytasz tu .

Wyprzedaż w Big Star!

Styl country w Pull and Bear

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.