Newsletter, według Wikipedii , to elektroniczna forma biuletynu-czasopisma rozsyłanego za pomocą poczty elektronicznej do prenumeratorów . Newsletter ma nad tradycyjnym spamem elektronicznym podstawową przewagę - to my decydujemy, czy chcemy go otrzymywać. Współcześnie newsletter to jeden z elementów wchodzących w skład minimum, jakie każdy nowo powstający serwis powinien mieć.
Badanie przeprowadzone przez SARE pod koniec 2007 roku pokazuje, że aż 90% internautów otrzymuje przynajmniej jeden newsletter, a prawie 40% nawet od 3-5 newsletterów w tygodniu. Internauci lubią dostawać go w poniedziałek rano.
Jedną z zalet subskrybowania newslettera jest to, że nie musimy pamiętać o wszystkich istotnych dla nas serwisach, taki newsletter działa jak "przypominajka". W dobie tak wielu różnych serwisów nie sposób spamiętać wszystkie, a już na pewno ciężko je odwiedzić. Dlatego zapisując się na newsletter otrzymujemy skrót najważniejszych informacji w pigułce, a do serwisu zaglądamy, jeśli rzeczywiście temat nas zaintrygował. Dzięki temu nie musimy wiązać kolejnych supełków na wstążeczce, żeby nam przypadkiem coś nie umknęło. Teraz to serwis przyjdzie do nas!
Groszki rozważają możliwość uruchomienia newslettera. Jeszcze nie wiemy, w jakiej będzie postaci, chcielibyśmy wypracować ten produkt wspólnie z Wami. Ale na początek warto zacząć od najistotniejszej rzeczy, mianowicie od pytania, co sądzicie o newsletterach? Czy macie jakieś swoje ulubione, jak często je otrzymujecie i jak wiele? Podzielcie się z nami Waszymi spostrzeżeniami w komentarzach, wszystkie pomogą nam w podjęciu decyzji.
Tekst: Monika Ludwis
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!