Benetton to już nie to samo co kiedyś. Rewolucyjne kampanie reklamowe Toscaniego z lat 90., które przekraczały obyczajowe, marka ma już za sobą. Choć jej zdjęcia reklamowe dalej tchną radością życia i optymizmem, marka spadła na pozycję drugorzędną.
W nowym stuleciu straciła swoją pozycje na rzecz takich gigantów jak Mango, Zara czy H&M. Jest to spowodowane m.in. dość słabymi kolekcjami, które pojawiają się w sklepach. Próżno szukać w nich kolorów, które widzimy na billboardach.
Choć wiosenna kampania była podobnie kolorowa jak ta na jesień, do sklepów trafiły beże, oliwki i granaty. Takiej zmyłki konsumentki nie zapominają szybko.
Miejmy więc nadzieję, że tym razem marka trochę bardziej dopasowała pomysł do kolekcji, lub odwrotnie, albo że odnajdzie na siebie nowy pomysł. Dawne kampanie nie spełniają już niestety swojej funkcji.