Marka CeraVe przeprowadziła badanie, według którego 64% osób zmieniło nawyki w oczyszczaniu skóry twarzy w ciągu ostatniego roku!

Marka CeraVe zrealizowała badanie, którego celem jest obalenie błędnych przekonań i edukacja konsumentów w zakresie nawyków w oczyszczaniu skóry twarzy. Badanie zostało przeprowadzone w 23 krajach przez IPSOS i wzięło w nim udział ponad 10 100 respondentów.

W związku ze zmianą codziennych nawyków i sytuacji zdrowotnej w ciągu ostatniego roku, większość ludzi na całym świecie poszukuje nowych sposobów oczyszczania skóry twarzy. Globalne badanie przeprowadzone przez CeraVe wykazało, że zdecydowana większość (90%) osób stwierdziła, że pandemia wpłynęła na ich codzienne życie, a 28% doświadczyło zmian w ogólnym stanie zdrowia skóry spowodowanych czynnikami związanymi z pandemią. Zmiany te przełożyły się na sposób oczyszczania skóry twarzy - 64% osób zmieniło swoje nawyki w tym zakresie w ciągu ostatniego roku.

 

Chociaż konsumenci mogą znaleźć pomocne informacje w Internecie, łatwo jest popełnić błąd, jeśli nie korzysta się ze specjalistycznych źródeł. Poniżej przedstawiamy powszechne błędne przekonania i zachowania, które mogą prowadzić do uszkodzenia bariery ochronnej skóry:

  • 69% ankietowanych używa ciepłej i gorącej wody do mycia twarzy, w Polsce jest to aż 87,8%.
  • 67% respondentów nie używa produktów oczyszczających o zrównoważonym pH. Dotyczy to również 57% Polaków biorących udział w badaniu.
  • 42% do oczyszczania skóry twarzy stosuje tylko wodę. W Polsce jest to 40,8% osób.
  • 31% czuje się "nieskazitelnie czysta" po oczyszczaniu, co może świadczyć o zaburzonej barierze ochronnej skóry, takie samo odczucie ma 25,2% ankietowanych w Polsce.
  • 30% uczestników badania uważa, że oczyszczanie skóry twarzy nie pomaga w odbudowie bariery ochronnej skóry, natomiast w Polsce jest to aż 69%.

Prasa i Internet to dla wielu pierwsze źródło informacji o oczyszczaniu twarzy

Zamiast szukać porad u dermatologów, konsumenci coraz częściej czerpią informacje z kanałów cyfrowych. Prawie połowa (44%) respondentów odpowiedziała, że w tym roku poświęcała zdecydowanie więcej czasu mediom społecznościowym, a 48% z nich twierdzi, że prasa i Internet były dla nich głównymi źródłami informacji w zakresie porad dotyczących prawidłowego oczyszczania skóry twarzy. W ubiegłym roku media te zdecydowanie bardziej wpływały na nasze nawyki pielęgnacyjne niż bezpośrednie rekomendacje rodziny i przyjaciół.

W Polsce wyniki ankiety przedstawiają się następująco: 20% respondentów czerpało wiedzę z mediów społecznościowych, 18,6% z blogów eksperckich, artykułów redakcyjnych lub stron internetowych, a 22,6% czytało recenzje oraz oceny danych produktów online.

Więcej o:
Copyright © Agora SA