Zanim 7 listopada ruszycie do sklepów po ubrania H&M x Giambattista Valli, warto zerknąć na specjalną kolekcję powstałą we współpracy z jednym z najsłynniejszych projektantów czasów swingującego Londynu, która już niedługo trafi do sprzedaży.
Richard Allan to jeden z najbardziej znanych brytyjskich projektantów, który w latach 60. zasłynął barwnymi wzorzystymi apaszkami z jedwabiu. Wiele z zaprojektowanych przez Allana nadruków nawiązywało do sztuki secesyjnej, czerpiąc inspirację zarówno z form organicznych, jak i geometrycznych. Nadruki na wykonanych z jedwabiu apaszkach były wykonywane metodą sitodruku w David Evans & Co w Crayford w Kent, a następnie ręcznie wykończane w Londynie. W latach 60. projektant współpracował także z Yves Saint Laurent oraz Elsą Schiaparelli. W 2014 roku marka ponownie pojawiła się na rynku za sprawą córki projektanta, Cate Allen, która do dnia dzisiejszego kontynuuje dzieło swojego ojca.
W kolekcji H&M x Richard Allan, która do sklepów trafi 22 sierpnia, znajdą się zwiewne sukienki o kroju szmizjerki oraz pudełkowe fasony w stylu lat 60., koszulowe bluzki z efektownym dekoltem, topy, plisowane spódnice, spodnie oraz oczywiście apaszki. W projektach wykorzystano charakterystyczne wzory Richarda Allana, doskonale oddaje stylistykę mody tamtego okresu. Paleta barw wykorzystuje przede wszystkim różne odcienie koloru brązowego, a także monochromatyczną czerń oraz biel. Jeśli chodzi o wzory to dominują przede wszystkim geometryczne formy.
Jesteśmy absolutnie podekscytowani możliwością współpracy z jednym z najbardziej opiniotwórczych projektantów z tego okresu. Dzięki wykorzystaniu tych klasycznych nadruków z chusty i pokazaniu ich w nowym kontekście, ubrania z kolekcji H&M x Richard Allan są mocne, wyrafinowe i kobiece
- tłumaczy w wywiadzie dla serwisu Independent.co.uk Maria Östblom, szefowa działu odzieży damskiej H&M.
Wprawdzie nadruki wykorzystane w kolekcji H&M x Richard Allan bezpośrednio nawiązują do stylu lat 60., to w sylwetkach oraz fasonach proponowanych przez projektantów szwedzkiej sieciówki doskonale widać nawiązania do mody lat 70. To z jednej strony plisowane spódnice zestawione z gładkimi golfami oraz zaszmowymi kozakami, które obecne były na wybiegu Celine, Michaela Korsa czy Balenciagi, z drugiej luźne sukienki mini. Kolekcja H&M doskonale wpisuje się w najgorętsze trendy sezonu jesień-zima 2019.