H&M planuje zamknąć 160 placówek

W 2019 roku szwedzki gigant zlikwiduje około 160 najmniej rentownych placówek. W Europie zamkniętych zostanie około 50 sklepów H&M.

W raporcie opublikowanym pod koniec ubiegłego roku koncern  H&M wskazał kraje, w których w 2019 roku planuje największą ekspansję. To przede wszystkim rynek Bliskiego Wschodu oraz Azji Południowej. Szwedzki gigant skupia się przede wszystkim na sprzedaży online, w najbliższym czasie planuje otwarcie internetowych sklepów H&M w Meksyku oraz Egipcie.

H&M likwiduje sklepy w Europie, ale planuje ekspansję na innych kontynentach

H&M zamyka najsłabsze placówki w EuropieH&M zamyka najsłabsze placówki w Europie mat. prasowe

Grupa H&M planuje zamknąć około 160 sklepów, co jest częścią strategii optymalizacji (renegocjacje warunków, modernizacja przestrzeni, etc.) oraz relokacji sklepów do bardziej atrakcyjnych lokalizacji. Celem tego działania jest zapewnienie najbardziej atrakcyjnego portfolio sklepów na każdym rynku

- komentuje Magdalena Domaciuk, Communication Department SME H&M w Polsce

W 2019 roku powstać ma 335 nowych sklepów, większość z nich poza terenem Europy oraz USA. 224 sklepy będą funcjonowały pod szyldem H&M, pozostałe to salony innych marek szwedzkiego giganta - COS, &Other Stories, ARKET oraz Afound. W 25 salonach planowane jest otwarcie konceptu H&M Home. Czy H&M zamierza zlikwidować jakieś placówki w Polsce?

Jeśli chodzi o rynek polski, to w najbliższym czasie Spółka nie planuje likwidacji sklepów, natomiast są prowadzone prace nad otwarciem jednego sklepu 

-  wyjaśnia Magdalena Domanciuk.

Od trzech lat H&M boryka się z dużymi problemami finansowymi. Głównym powodem jest spadek liczby klientów. Pod koniec 2018 roku ceny akcji szwedzkiego giganta ponownie straciły na wartości, a w sklepach H&M zalegały niesprzedane ubrania o wartości ponad 4 mld dolarów.  

Więcej o:
Copyright © Agora SA