Moda 2019 roku łączy stylistykę minionych dekad, równie chętnie inspiruje się estetyką kinową ostatniego stulecia oraz kulturalnymi wydarzeniami/ruchami XX wieku. W wiosenno-letniej kolekcji UTERQÜE znaleźć można wpływ futurystycznego kina Stanley'a Kubricka czy afroamerykańskiego stylu kultury ulicznej. UTERQÜE nazywana jest luksusową siostrą Zary, hiszpańska marka również należy do odzieżowego koncernu Inditex.
Bogata paleta kolorystyczna to z jednej strony zgaszone odcień khaki, koral oraz kasztanowy brąz nawiązujący do prac awangardowego artysty Franca Marca. Z drugiej żywe neony, żółcie, limonki i trawiasta zieleń w stylu modnego afropunk. Obecne są również różnorodne odcienie niebieskiego, takie jak błękity, opale, indygo i pastele inspirowane retro ilustracjami z lat 50.
W przypadku modnych wzorów projektanci marki sięgnęli po wnętrzarskie inspiracje lat 50. XX wieku. Stąd obecność w kolekcji kropek, pasów, żakardów i literowych nadruków. Bardziej dekoracyjny styl osiągnięto dzięki wykorzystaniu materiałów woskowych, bazujących na technice tworzenia wzorów z XIX wiecznej Indonezji.
W wiosennej kolekcji proste, minimalistyczne projekty wzbogacone zostały błyszczącymi wykończeniami oraz detalami typu koronka, plisy czy ćwieki, które podkreślają charakter ubrań. Na uwagę zasługują overisize'owe trencze, garnitury, ołówkowe spódnice oraz dopasowane marynarki.
W przypadku akcesoriów nacisk położono na najwyższą jakość wykonania oraz detale imitujące skorupę żółwia, wężową i krokodylą skórę, a także bambusowe rączki, metalowe sprzączki, plecione i drewniane dodatki oraz transparetne obcasy. Wiosenną kolekcję UTERQÜE zwieńcza cała gama modnych akcesoriów: kolorowych apaszek, awangardowych kolczyków, zdobnych broszek i okularych przeciwsłonecznych.
W kampanii pojawiła się ikona modelingu lat 90. nazywana "Gucci Girl" Georgina Grenville, która po 7-letniej przerwie wraca do gry.