Zwykły, biały T-shirt, jeansy i marynarka - tak w ostatnich sezonach brzmiał przepis na udaną stylizację. Minimalistyczne zestawy w połączeniu ze skandynawskimi wnętrzami to obraz typowy dla mediów społecznościowych. Efektem jest strumień wyidealizowanych, nie zaburzonych zbyt agresywnymi kolorami zdjęć, które po pewnym czasie stały się po prostu...nudne!
Tę samą monotonność dostrzegł amerykański Instytut Pantone, który co roku wyznacza modną paletę barw, stanowiącą ważne źródło inspiracji dla projektantów i trendsetterów. Wyrok badaczy trendów na rok 2018 brzmi: wycofujemy się z zachowawczego minimalizmu, a wkraczamy w dużo bardziej odważną krainę stylu pop!
Podstawowym wyznacznikiem stylu pop jest kolor w mocnej postaci. Za najmodniejszą barwę 2018 roku uznano fiolet symbolizujący odkrywanie i kreatywność. Ta ostatnia cecha staje się najważniejszym słowem-kluczem i motywem przewodnim, który ma być widoczny w codziennych stylizacjach. Projektanci zachęcają do odważnego i nietuzinkowego łączenia kolorów, pozbawionego barier wyznaczanych przez skrępowanie czy obawę przed negatywną oceną ze strony innych.
Prowodyrami kolorowej zmiany są takie domy mody jak Gucci, Prada, Dries van Noten czy Balenciaga, które żywią się eksperymentem i mocnymi barwami. Instytut Pantone zwraca uwagę na rosnącą siłę żółci, różu, fioletu i pomarańczu - kolorów, które mocno kojarzą się z szalonymi latami 80., a w 2018 roku tworzą zupełnie nową, intrygującą alternatywę dla biało-czarnych, schematycznych zestawów.
Mocne kolory to nie jedyna charakterystyka stylu pop. Drugim słowem kluczem jest miks! W 2018 roku eksperymentujemy z nowymi połączeniami ubrań i dodatków. Stare łączymy z nowym, wzorzyste z jednolitym, eleganckie ze sportowym. Pozornie nie pasujące do siebie elementy mają szansę stworzyć zgraną kompozycję tylko wtedy, jeśli będzie w niej widać naszą kreatywność i odwagę w prezentacji własnego, modowego dzieła.
Alternatywą dla tych, którzy nie czują się zbyt pewnie w odważnych zestawieniach, są mocne dodatki. Stonowane stylizacje urozmaicamy barwnymi torebkami, dużą biżuterią, rzucającym się w oczy obuwiem czy kolorowym make-upem. Już teraz, podczas trwających wyprzedaży, warto wypatrywać popowych "perełek" na nowy sezon.
Trzecim składnikiem nowego stylu na rok 2018 są symbole pochodzące z kultury popularnej, czyli to, na czym Andy Warhol oparł całą swoją sztukę. Etykieta zupy pomidorowej, twarz Marilyn Monroe, puszka Coca-Coli czy banan - to wszystko może stać się ozdobą naszego ubioru. Niezbędne jest jednak odpowiednie nastawienie: humor, ironia i dystans do siebie oraz do nadętego dress-code'u.
Do mody wracają duże, widoczne loga przedmiotów użytku codziennego, jak również kultowych marek, które na pewien czas zniknęły ze sceny. Sportowe bluzy vintage z napisem Fila to hit sezonu, ale warto zwrócić również uwagę na nowe marki naśladujące klimat lat 80. i czerpiące z kultury popularnej. Na polskim rynku mocne miejsce zajmuje EVC DSGN z bluzami z przerobionym logiem proszka Persil oraz Mr. GUGU & Miss. GO z nową wersją torby IKEA.
A oto inne ubrania i dodatki, dzięki którym stworzysz modne stylizacje na rok 2018.
Więcej kolorowych ubrań i dodatków znajdziesz w sklepie Avanti
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!