Biznes w sieci: wysyłka i płatności - czyli jak ułatwić decyzję o zakupie potencjalnym klientom

Powoli zbliżamy się do końca naszego poradnika sprzedaży w internecie. Reklama w Google, promowanie produktu na Facebooku i PR nie mają już przed Wami tajemnic, a z robienia profesjonalnych zdjęć, ustalania ceny czy sprzedaży za granicę możecie udzielać innym korepetycji. W tym odcinku wszystko o wysyłce i płatnościach. A więc, do dzieła!

Dzisiaj dowiecie się o dostarczaniu zamówień, opłatach z tym związanych, rodzajach płatności i polityce zwrotów. Cennych rad udzielą eksperci z międzynarodowego portalu z produktami handmade i design - DaWanda . W tej chwili tylko na polskiej DaWandzie znajduje się ponad 2,7 tysiąca butików z produktami z niezależnych polskich pracowni autorskich.

W jaki sposób dostarczyć produkt do klienta po atrakcyjnej cenie? Jak długi powinien być czas realizacji zamówienia?

Pamiętajcie, aby termin dostawy był możliwie krótki , ale i realny. Co do kosztów dostawy, przejrzyjcie wszystkie możliwe rozwiązania na rynku. Pomimo różnych opinii, Poczta Polska ma cały czas wiele zalet:

. niska cena - jeśli nie wysyłacie bardzo wielu paczek miesięcznie to Poczta Polska będzie najtańszym rozwiązaniem (nawet do 3 razy tańszym niż usługi kurierskie) . dostępność - duża ilość placówek . śledzenie przesyłki - od niedawna istnieje możliwość śledzenia wszystkich przesyłek poleconych - http://sledzenie.poczta-polska.pl/

Jeśli wysyłacie kilkadziesiąt lub kilkaset paczek miesięcznie warto zastanowić się nad podpisaniem umowy z Pocztą Polską . Umowa taka daje szereg zalet:

. list przewozowy - drukowane blankiety . odroczona płatność za usługi pocztowe . wygląd - paczka nie będzie opisana długopisem, a wydrukowaną etykietą

Oczywiście przy odpowiednio dużej sprzedaży warto zorientować się, jak wygląda cennik usług kurierskich . Dodatkowo, warto zawsze przemyśleć czy Wasz zarobek na określonym produkcie nie pozwala Wam de facto na zaoferowanie tańszej lub darmowej dostawy. To bardzo zachęca klientów do zakupów .

Fot.shutterstock.comFot.shutterstock.com Fot.shutterstock.com Fot.shutterstock.com

Polityka zwrotów

W jaki sposób dostarczyć produkt do klienta po atrakcyjnej cenie? Jak długi powinien być czas realizacji zamówienia? 

Pamiętajcie aby w regulaminie/opisie Waszego butiku umieścić informację o gwarantowanym terminie zwrotu produktu . Polskie prawo reguluje możliwość zwrotu produktu zakupionego online w terminie 10 dni od dnia wydania przesyłki. Jeśli chcecie się wyróżnić możecie zaoferować swoim klientom dłuższy termin. Z pewnością buduje to większe zaufanie klientów , choć nie jest obowiązkowe.

Płatności - o co warto zadbać?

Pamiętajcie więc, by iść klientom na rękę i dbać o to, by płacenie za zakupy było w miarę możliwości łatwe i szybkie.

Jednym z wartych uwagi rozwiązań jest korzystanie z systemu płatnościowego (np. PayU, Polcard), który możecie zaimplementować na swojej stronie internetowej. Dzięki niemu można za pomocą kilku kliknięć przenieść się na stronę logowania swojego banku lub Centrum Autoryzacji Kart i dokonać płatności. Nie trzeba otwierać osobnych okienek, ponownie wracać na stronę Waszego sklepu, wszystko dzieję się automatycznie.

W poprzednim odcinku naszego przewodnika wspominaliśmy również o systemie PayPal, który jest idealnym rozwiązaniem dla klientów zagranicznych. Dzięki niemu kupujący, którzy obawiają się lub zniechęcają koniecznością międzynarodowych przelewów, mogą łatwo kupić w Waszym sklepie. Więcej szczegółów na ten temat znajdziecie TUTAJ .

Potwierdzenie wpłaty do klienta

Aha, i jeszcze bardzo ważna rzecz - koniecznie wyślijcie klientowi potwierdzenie, że jego pieniądze dotarły już na Wasze konto. Lepiej nie dopuszczać do sytuacji, w której klient po 2 tygodniach od zrobienia przelewu nie ma od Was żadnych wieści i nerwowo chodzi po pokoju zastanawiając się, co się stało z zapłaconymi pieniędzmi.

Diabeł tkwi w szczegółach - opakowanie produktu

Mówi się, żeby nie oceniać książki po okładce. My jednak zachęcamy, byście dbali o "okładkę" produktu, który wysyłacie do klienta. Ładne opakowanie, karteczka z podziękowaniem za zakup - warto zadbać o takie drobiazgi, które często są miłą niespodzianką dla klientów i zdecydowanie zachęcają do tego, by po raz kolejny odwiedzić Wasz sklep.

Przesyłka jest już w drodze!

Jeśli klient kupił Wasz produkt, pieniądze trafiły już na Wasze konto, a przesyłka została wysłana, warto poinformować, że zakup jest już w drodze. Dzięki temu wzbudzicie większe zaufanie.

W jaki sposób dostarczyć produkt do klienta po atrakcyjnej cenie? Jak długi powinien być czas realizacji zamówienia?

Pamiętajcie, aby termin dostawy był możliwie krótki, ale i realny. Co do kosztów dostawy, przejrzyjcie wszystkie możliwe rozwiązania na rynku. Pomimo różnych opinii, Poczta Polska ma cały czas wiele zalet:

. niska cena - jeśli nie wysyłacie bardzo wielu paczek miesięcznie to Poczta Polska będzie najtańszym rozwiązaniem (nawet do 3 razy tańszym niż usługi kurierskie)

. dostępność - duża ilość placówek

. śledzenie przesyłki - od niedawna istnieje możliwość śledzenia wszystkich przesyłek poleconych - http://sledzenie.poczta-polska.pl/

Jeśli wysyłacie kilkadziesiąt lub kilkaset paczek miesięcznie warto zastanowić się nad podpisaniem umowy z Pocztą Polską. Umowa taka daje szereg zalet:

. list przewozowy - drukowane blankiety

. odroczona płatność za usługi pocztowe

. wygląd - paczka nie będzie opisana długopisem a wydrukowaną etykietą

Oczywiście przy odpowiednio dużej sprzedaży warto zorientować się, jak wygląda cennik usług kurierskich. Dodatkowo, warto zawsze przemyśleć czy Wasz zarobek na określonym produkcie nie pozwala Wam de facto na zaoferowanie tańszej lub darmowej dostawy. To bardzo zachęca klientów do zakupów.

Polityka zwrotów

W jaki sposób dostarczyć produkt do klienta po atrakcyjnej cenie? Jak długi powinien być czas realizacji zamówienia?

Pamiętajcie aby w regulaminie/opisie Waszego butiku umieścić informację o gwarantowanym terminie zwrotu produktu. Polskie prawo reguluje możliwość zwrotu produktu zakupionego online w terminie 10 dni od dnia wydania przesyłki. Jeśli chcecie się wyróżnić możecie zaoferować swoim klientom dłuższy termin. Z pewnością buduje to większe zaufanie klientów, choć nie jest obowiązkowe.

Płatności - o co warto zadbać?

Pamiętajcie więc, by iść klientom na rękę i dbać o to, by płacenie za zakupy było w miarę możliwości łatwe i szybkie.

Jednym z wartych uwagi rozwiązań jest korzystanie z systemu płatnościowego (np. PayU, Polcard), który możecie zaimplementować na swojej stronie internetowej. Dzięki niemu można za pomocą kilku kliknięć przenieść się na stronę logowania swojego banku lub Centrum Autoryzacji Kart i dokonać płatności. Nie trzeba otwierać osobnych okienek, ponownie wracać na stronę Waszego sklepu, wszystko dzieję się automatycznie.

W poprzednim odcinku naszego przewodnika wspominaliśmy również o systemie PayPal, który jest idealnym rozwiązaniem dla klientów zagranicznych. Dzięki niemu kupujący, którzy obawiają się lub zniechęcają koniecznością międzynarodowych przelewów, mogą łatwo kupić w Waszym sklepie. Więcej szczegółów na ten temat znajdziecie TUTAJ.

Aha, i jeszcze bardzo ważna rzecz - koniecznie wyślijcie klientowi potwierdzenie, że jego pieniądze dotarły już na Wasze konto. Lepiej nie dopuszczać do sytuacji, w której klient po 2 tygodniach od zrobienia przelewu nie ma od Was żadnych wieści i nerwowo chodzi po pokoju zastanawiając się co się stało z zapłaconymi pieniędzmi.

Diabeł tkwi w szczegółach - opakowanie produktu.

Mówi się, żeby nie oceniać książki po okładce.  My jednak zachęcamy, byście dbali o "okładkę" produktu, który wysyłacie do klienta. Ładne opakowanie, karteczka z podziękowaniem za zakup - warto zadbać o takie drobiazgi, które często są miłą niespodzianką dla klientów i zdecydowanie zachęcają do tego, by po raz kolejny odwiedzić Wasz sklep.

Przesyłka jest już w drodze!

Jeśli klient kupił Wasz produkt, pieniądze trafiły już na Wasze konto, a przesyłka została wysłana, warto w wysłać informację, że zakup jest już w drodze. To uspokoi klientkę, a Wy wzbudzicie większe zaufanie w jej oczach.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.