Od soboty możemy cieszyć się nowym eleganckim butikiem Pollini . Salon o powierzchni 100 m kw. powstał na I piętrze warszawskiego centrum handlowego w sąsiedztwie sklepu marki Liu Jo.
Pollini to stylowe włoskie obuwie, odzież i akcesoria dla kobiet i mężczyzn ceniących wyszukane wzornictwo i wysoką jakość. Tak jest dziś. A od czego wszystko się zaczęło?
Historia marki sięga dziewiętnastego wieku, kiedy rodzina Pollinich postanowiła zająć się rzemiosłem obuwniczym. W 1956 roku nabyła ziemię, na której dość szybko wyrosła pierwsza fabryka. Na pierwszy butik czekano trochę dłużej - do 1963 roku. Pierwsze klientki marki Pollini mogły zrobić modne zakupy w Rawennie , następnie w Rimini, Mediolanie, Rzymie, Bolonii, Parmie, Florencji i Wenecji. Na rynek międzynarodowy firma wkroczyła współpracując z klientami na zasadzie franczyzy.
Współczesność nakazywała Pollinim podążanie z duchem czasu. W latach 80. firma rozpoczęła więc współpracę z projektantami mody, którzy pod szyldem marki wypuszczali krótkie limitowane kolekcje akcesoriów. Wśród nich pojawiły się takie nazwiska jak Alberta Ferretti i Narcisco Rodriguez .
Obecnie Pollini zmienia się z dnia na dzień, a cały proces zapoczątkowały zmiany personalne w 2008 roku. Dyrektorem kreatywnym marki został Jonathan Saunders a funkcję 'style director' przejął Nicholas Kirkwood .
Jonathan Saunders
Nicholas Kirkwood
Szkot i Brytyjczyk potężnie wstrząsnęli wizerunkiem Pollin i i pchnęli firmę na nowe tory. Kolekcje zyskały lekkość, nowoczesny wymiar i mimo trzymania się eleganckiego minimalizmu, figlarny urok. Pollini postawiło na wzornictwo. I nic dziwnego - Jonathan Sauders uzyskał tytuł magistra z wyróżnieniem w drukowanych wyrobach włókienniczych.
W Galerii Mokotów dostępna będzie cała oferta marki. Butik Pollini Groszki automatycznie wpisują do 'must visit' na modowej mapie stolicy.
Czytaj w Znam.to: Gladiatorki z bucikowa