Nowy butik Lucien Pellat-Finet
Lucien Pellat-Finet pokłada wielkie nadzieje w swoim pierwszym londyńskim butiku, który został otwarty w tym miesiącu w Belgravii (jedna z dzielnic centralnego Londynu).
Kolekcja Lucien Pellat-Finet
"Byłbym bardzo szczęśliwy gdyby jej Królewska Mość Elżbieta II została jedną z moich klientek".
Jego flagowe produkty wytwarzane są z czystego kaszmiru i można je zamówić w 100 różnych odcieniach. Wiernymi fankami jego wzorów są między innymi Nicole Kidman i Julianne Moore - hollywoodzka arystokracja. Ta ekskluzywna, prestiżowa marka (Pellat-Finet) ma swoje początki w 1994 roku i wciąż bardzo aktywnie się rozwija. Na najbliższą jesień planowana jest nowa linia luksusowych płaszczy.
Kolekcja Lucien Pellat-Finet
Bracia Brooks wkraczają na luksusową arenę
Uznani projektanci - Bracia Brooks projektujący m.in. dla "Bluszczowej Ligi" - Ivy League (stowarzyszenie siedmiu elitarnych uniwersytetów amerykańskich), wkraczają na luksusową arenę z ich nową kolekcją "Czarne Runo" (Black Fleece). Kolekcja ta została zaprojektowana przez wielokrotnie nagradzanego projektanta męskiej odzieży Thoma Browne'a.
Kolekcja zawiera marynistyczne kardiganowe sukienki w klasycznym stylu szkolnym (elitarnie amerykańskim), duże szykowne torebki i pasiaste szale rodem z college'u.
"Chciałem zadowolić dotychczasowych klientów ale także pozyskać nowych" - mówi Browne.
Szanując tradycję 189-letniej marki udało mu się pozostać wiernym swojej estetyce.
Luksusowa kolekcja Brooks Brothers
Przykładowe ceny:
Kaszmirowy kardigan Brooks Brothers - 799 funtów
Skórzana torebka Brooks Brothers - 1999 funtów
Pokój Cudów marki Serfridges
"Nie mogę uwierzyć, że to się w końcu dzieje" mówi Alannah Weston, dyrektor kreatywny Selfridges , o najnowszym projekcie sklepu - Wonder Room (Pokój Cudów). Dwa lata zajęło jej stworzenie nowego rodzaju sklepu dla koneserów.
"Mój pomysł był taki, żeby to było coś w rodzaju luksusowego składu, ale przepełnionego gwarem targowiska afrykańskiego lub bliskowschodniego. To miejsce powinno być luksusowe, ale nie drogocenne, dostępne ale niezwyczajne. Pomysł wziął się od niemieckiego Wünderkrammer czyli tradycyjnego "pokoju dziwów".
Weston chciała przełożyć tę ideę na nowoczesną, luksusową przestrzeń sklepową pełną uważnie dobranych (przede wszystkim w sensie estetycznym) przedmiotów. "Ludzie szukają czegoś więcej niż tylko kosztownych rzeczy. Szukają przedmiotów wyjątkowych i niezwykłych". Tak więc 19 000 stóp kwadratowych neogotyckiego parteru sklepu, czyli opisywane Selfridges Wonder Room, zawierać będzie pełen wachlarz drobiazgów i błyskotek, szeroki wybór zegarków i biżuterii marek takich jak Cartier, Bulgari, Tiffany czy Chanel Fine Jewellery (to pierwsze "stoisko" tej marki w takim dużym specjalistycznym sklepie).
Propozycje - Tiffany
Będzie też luksusowa linia od Hermesa, 18-metrowa ściana okularów przeciwsłonecznych oraz cały Wonder Hall (korytarz cudów) gdzie każdego miesiąca, zaproszony gość będzie pokazywał swoich siedem wybranych cudów. Dodatkowo będą też książki, niecodzienne świeczki, kultowe zabawki z Japonii oraz automat z winem serwujący wina z szerokiego wachlarza, w tym Château Margaux. Jak na targowisko przystało wiele spośród marek będzie miało swoje stoiska (stragany) w małych butikach porozrzucanych po terenie sklepu, przyozdobionych luksusowymi surowcami takimi jak chińska politura czy masa perłowa. A nad tym gwarem będą górować "wieżowce" gablot prezentujących klejnoty i zegary. Jedno ostrzeżenie: wszelką ochotę do targowania lepiej pozostawić na zewnątrz.
Zegarek - Bulgari fot.www.bulgari.com
Przykładowe ceny
Zabytkowa broszka wysadzana diamentami i zielonymi granatami - 20 000 funtów
Hermes Parasol - 2 160 funtów
Zabytkowa diamentowo-szmaragdowa broszka - 9 500 funtów
źródło - Vogue