W 1873 roku Levi Strauss zaprojektował pierwsze dżinsy z myślą o robotnikach. Młode dziewczyny nosiły wówczas chłopięce spodnie na szelkach, a kobiety pracujące na farmach tzw. waist overall w wersji dla mężczyzn. Ze względu na fakt, iż kobiety zaczęły odgrywać coraz większą rolę w społeczeństwie (zwłaszcza w Zachodniej części Stanów Zjednoczonych), w 1918 roku Levi Strauss podjął decyzję o wprowadzeniu na rynek damskiej odzieży produktów wykonanych z denimu.
Reklama damskich spodni Freedom Alls 1918 rok
Marka zaprojektowała dla kobiet tak zwany Freedom - Alls, czyli jednoczęściowy kombinezon przeznaczony zarówno do pracy, jak i do wypoczynku. W nazwie celowo użyto słowa - wolność (ang. freedom), gdyż Stany Zjednoczone przystąpiły wówczas do I Wojny Światowej i wielu rzeczom codziennego użytku nadawano nazwy nawiązujące do postawy patriotycznej. Nazwa odnosiła się także do samego kroju ubrania, który gwarantował pełną swobodę ruchów. Przy okazji promowania Freedom-Alls wyszło na jaw, że kobiety nie zajmują się już wyłącznie domem - podejmują także różnego rodzaju aktywności fizyczne, jak np. piesze wędrówki.
W 1922 roku firma Levi Strauss & Co. dodała do swojej oferty pierwsze spodnie stworzone z myślą o kobietach - średniej długości, zwężane w kolanach i przeznaczone do noszenia z wysokimi butami. Prosta góra i kapelusz, również oferowane przez Levi Strauss & Co., idealnie uzupełniały ten dedykowany kobietom strój.
Do lat 30. stopniowo wzrastała liczba mężczyzn i kobiet noszących dżinsy Levi's®. Firma Levi Strauss & Co. doskonale znała potrzeby kobiet - wiedziała, że marzą one o spodniach nie tylko funkcjonalnych, ale też modnych.
Dżinsy dla kobiet lata 30.- szerokie nogawki i krój "maskujący" damską sylwetkę
Chęć wyjścia naprzeciw kobiecym potrzebom zaowocowała stworzeniem w 1934 roku spodni Lady Levi's® - klasycznych, wykonanych z lekkiego denimu i zapinanych na guziki dżinsów o kroju podkreślającym kobiecą figurę. Przełomowym momentem był 15 maja 1935, kiedy w magazynie Vogue pojawiła się ilustracja przedstawiająca kobiety noszące dżinsy Levi's®.
Lady Levi's - pierwsze dżinsy stworzone z myślą o kobiecej figurze
W latach 50. Levi's® stworzył kilka kolekcji przeznaczonych dla szerokiej gamy konsumentów. Kobietom najbardziej przypadła do gustu linia The Casuals, która zawierała wygodne stroje przeznaczone do noszenia na co dzień. Dodatkowo, w damskich dżinsach zastąpiono guziki zamkiem błyskawicznym, gdyż w tamtym okresie mieszkańcy wschodniego wybrzeża nie akceptowali kobiet noszących odzież funkcjonalną (według nich spodnie z guzikami były zaprzeczeniem kobiecości).
Reklama Levi's lata 50.
Do lat 60., na skutek gwałtownej rewolucji kulturowej, dżins stał się niezastąpionym elementem damskiej garderoby. W tym czasie Levi's® zaprezentował także bardziej dopasowany model spodni, zrobiony z popularnego wśród nastolatek stretchu. Dżinsy te zapowiadały pojawienie się modelu Skinny, który w późniejszym okresie bił rekordy popularności.
Brigitte Bardot w latach sześćdziesiątych - kadr z filmu "A very private affair"
W 1981 roku Levi Strauss & Co. przedstawił kultowy model Levi's® 501 w wersji dla kobiet. Reklama telewizyjna promująca dżinsy, zawierająca scenę z filmu z Jamesem Deanem "Olbrzym", odbiła się szerokim echem wśród konsumentów. Dwa lata później, w 1983 roku, marka zaproponowała "spraną" wersję tego kultowego modelu.
W 2000 roku magazyn "Time" przyznał dżinsom Levi's® 501® tytuł najbardziej przełomowego trendu dwudziestego wieku. Tym samym Levi's® wyprzedził między innymi minispódniczki czy małą czarną.
W 2010 roku Levi's® wypuścił na rynek nową, innowacyjną linię dżinsów Curve ID podkreślających kobiecą figurę. Aby stworzyć unikalny system dopasowywania dżinsów oparty na różnych wymiarach kobiecych bioder i pup, projektanci marki zmierzyli proporcje ciała ponad 60 tysięcy kobiet. Linia zawiera 3 modele: Slight Curve - zaprojektowany, by dodać kobiecości chłopięcej sylwetce, Demi Curve - wyrównujący proporcje i Bold Curve - modelujący bardziej zaokrągloną figurę.