Modowi blogerzy projektują

Znani dotychczas wąskiemu gronu pasjonatów mody blogerzy, coraz częściej nawiązują współpracę z markami odzieżowymi i słynnymi projektantami. Do tego nielicznego i wpływowego grona szczęśliwców dołączyła ostatnio polska blogerka AlicePoint.

Alicja Zielasko, autorka popularnego i wielokrotnie nagradzanego w internetowych plebiscytach bloga Alicepoint.blogspot.com, dołączyła do elitarnego i wąskiego grona wpływowych blogerów, którzy nawiązali współpracę ze znanymi markami oraz kreatorami mody. Alicja zaprojektowała t-shirt oraz bluzę specjalnie dla duetu Paprocki&Brzozowski. Limitowana kolekcja dostępna będzie w wirtualnym butiku projektantów. To pierwsza tego typu inicjatywa w naszym kraju, ale kolejna na światowym rynku mody, na którym blogerzy zdobywają coraz większe wpływy.

W zeszłym roku głośno było o współpracy szwedzkiego giganta H&M z Elin Kling, autorką bloga Elinkling.net. Do tej pory marka współdziałała ze znanymi projektantami - Karlem Lagerfeldem, Matthew Williamsonem, Comme des Garcons, Lanvin lub celebrytami, jak Madonna. Nawiązanie współpracy z blogerką było czytelnym sygnałem na to, że internetowe strony i ich autorzy znani są także wpływowym osobom ze świata mody. Najbardziej spektakularnym przykładem takiej kolaboracji było zaproszenie najmłodszej i jednej z najbardziej rozpoznawalnych blogerek świata, Tavi Gevinson (Style Rookie) przez duet sióstr Rodarte, które zaprojektowały specjalną, tańszą linię ubrań dla marki Target. Tavi pomagała projektantkom przy kręceniu video i wystąpiła w sesji promującej kolekcję. Dużym sukcesem pochwalić może się także znana ze swojej bogatej kolekcji obuwia, Jane Aldrige, autorka bloga Sea of Shoes. 17 - letnia wówczas dziewczyna poproszona została o zaprojektowanie linii butów dla marki Urban Outfitters. Ze znaną marką obuwniczą Solestruck współpracowała także inna amerykańska blogerka Nubby, autorka strony Nubbytwiglet.com. Największą ilość "zleceń" na specjalne kolekcje otrzymała natomiast Rumi Neely (Fashion Toast). Blogerka do tej pory współpracowała z Daniijo, projektując kolekcję biżuterii, dla REVOLVEClothing stworzyła limitowaną linię ubrań, pracowała też dla Ralpha Laurena przy serii perfum The Big Pony Collection. Niektórzy blogerzy nie nawiązują bezpośredniej współpracy z projektantami, ale stają się dla nich inspiracją. Tak było w przypadku Marca Jacobsa, który oczarowany stylem blogera Bryan Boya, nazwał na jego cześć zaprojektowaną przez siebie torebkę.

Współpraca Alicepoint z uznanymi projektantami to sygnał na to, że coraz częściej docenia się wpływ także rodzimych blogerów na kreowanie wizerunku wielu młodych osób w naszym kraju.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.