Raport z badań ukazuje kilka smutnych faktów. 80% dzieci do 13 roku życia edytuje zdjęcia przez różnego rodzaju aplikacje, by „poprawić" swoje niedoskonałości. A dodatkowo – ponad 50% z nich przyznaje się do używania filtrów na co dzień w celu „upiększania" fotografii. Filtry mają też inne zastosowania w wieku dojrzewania.
A ponieważ w wieku nastoletnim rośnie potrzeba akceptacji ze strony innych, filtry zyskują nieco inny wymiar i mogą, niestety, stać się sposobem na dostosowywanie się do społecznie akceptowalnych standardów piękna.
Dove fot. Dove
Żyjemy w kulturze obrazkowej i jesteśmy postrzegani przez pryzmat wyglądu. Dowodzą tego kolejne wyniki badań: aż 66% nastolatek chciałoby mniej przejmować się tym, co myślą o nich inni. Kiedyś byliśmy oceniani za nasze umiejętności – za talenty i dokonania, obecnie nastolatkowie oceniają się bardziej za to, jak ciało wygląda, a nie czego dokonało. Kampania Dove „Piękno bez filtra" ukazuje konsekwencje takiego postrzegania rzeczywistości, ale też proponuje rozwiązania, np. w postaci poradnika dla rodziców, jak przygotować młodych ludzi na obcowanie z kulturą Internetu. Jest dostępny na stronie internetowej Dove.