fot. DANIEL WESTER fot. DANIEL WESTER
fot. DANIEL WESTER/ Kolekcja SPRIDD
Ponad dwa lata temu, szwedzki konsultant biznesowy Stefan Engeseth, przekonywał że wejście IKEA na rynek odzieżowy jest bardzo realne. Jego opinia nie była bezpodstawna - już w 2007 roku szwedzka marka opublikowała bardzo ciekawą kampanię reklamową, która mogła być początkiem tego typu projektów. W katalogu pojawiły się modelki, które pozowały na tle mebli i sprzętów, a na sobie miały ubrania uszyte z tkanin, które można było kupić w sklepach IKEA.
T-shirty z nowej kolekcji IKEA/ 39,99 zł T-shirty z nowej kolekcji IKEA/ 39,99 zł T-shirty z nowej kolekcji IKEA/ 39,99 zł
Rok 2016 to kolejny przełom. Minikolekcja IKEAxGILTIG nie dość, że została stworzona przez londyńską projektantkę odzieży męskiej - Katie Eary, to jeszcze wśród talerzy, kubków i poduszek znalazły się w niej także dwa t-shirty. Szwedzka marka zapowiadała wtedy, że to dopiero początek, a projektów opartych na kooperacji ze światem mody będzie więcej. Słowa dotrzymała. Na początku czerwca do sklepów trafiły artykuły papiernicze, torby na zakupy, tkaniny i dywany stworzone przez projektanta mody Waltera Van Beirendoncka, a pod koniec 2016 roku IKEA do współpracy zaprosiła brytyjskiego twórcę - Kita Neale. Kolekcja SPRIDD inspirowana jest kulturą młodzieżową i różnymi stylami muzycznymi. Tak jak w przypadku innych tego typu projektów, tworzą ją głównie rzeczy do domu... ale nie tylko! Opartą na nadrukach linię namiotów, toreb, kompletów pościeli, termosów czy kubków uzupełniają cztery t-shirty. Nie jest to może przełom (jak już zostało wspomniane koszulki znalazły się też w kolekcji Katie Eary), ale kolejny dowód na to, że szwedzka marka otwiera się coraz bardziej na takie rozwiązania i coraz śmielej korzysta z doświadczenia ludzi związanych z branżą modową.
fot. DANIEL WESTER fot. DANIEL WESTER fot. DANIEL WESTER
"Limitowana edycja SPRIDD ma wakacyjny, niezobowiązujący charakter. W całej kolekcji, podobnie jak we wszystkich projektach Kita Neale'a, siła tkwi w szczegółach - nietuzinkowych detalach, które tworzą unikalną, zaskakującą całość. Dzięki elementom takim jak pudełka do przechowywania czy torby, SPRIDD to kolekcja, która idealnie sprawdzi się zarówno podczas przeprowadzki, jak i w czasie plenerowych koncertów, kiedy chcemy wyrazić siebie w wyjątkowy sposób" - podkreśla Katarzyna Jaros-Puzio, Dekorator wnętrz i projektant IKEA.
Limitowana kolekcja będzie dostępna we wszystkich sklepach IKEA w Polsce od lutego 2017 r.