BURBERRY reklama świąteczna 'Close Your Eyes and Think of Christmas' Mat. prasowe
Świąteczna kampania Burberry jest jak film z dobrą obsadą. W krótkim wideo pt. „Close Your Eyes and Think of Christmas” („Zamknij oczy i pomyśl o świętach”) wystąpili: supermodelka Naomi Campbell z matką, Valerie Morris-Campbell, aktorzy Matt Smith i Kristin Scott Thomas oraz raperka M.I.A.
Reklama zaczyna się od obrazu lodowej aury zimowego lasu, a następnie subtelnie, choć w dość dynamicznym tempie, przebijają się krótkie wspomnienia świąt – z angielskiego pubu, metra, w końcu zza świątecznego stołu oraz z salonu. We wszystkich czuć aurę luksusu, ale też odrobiny chłodu, który podkręca chóralna muzyka i mroźna kolorystyka ujęć.
BURBERRY reklama świąteczna 'Close Your Eyes and Think of Christmas' Mat. prasowe
Kampania angielskiej marki jak zawsze pokazuje starannie wystylizowane postaci, ale wizerunek Burberry pod wodzą nowego dyrektora kreatywnego, Riccardo Tisci, jest dużo bardziej nowoczesny. Ostatnia scena to hołd dla Vivienne Westwood. To właśnie w jej stroje ubrano Naomi Cambell i jej matkę, Valerie Morris-Campbell. Reklamę wyreżyserowała Juno Calypso, brytyjska fotografka znana także z oryginalnych filmów krótkometrażowych. Calypso często nawiązuje w swoich pracach do feminizmu, izolacji, samotności oraz bycia samowystarczalnym. Prawdopodobnie dlatego spot Burberry wydaje się oszczędny emocjonalnie.
Za tzw. "colour correction" i "master shooting" (w języku filmowym: rodzaj pełnego ujęcia sceny) reklamy stoi polska spółka Platige Image. Cezary Albiński, Head of Commercial Department w Platige Image mówił:
Bardzo cenimy sobie współpracę z marką Burberry oraz z artystami zaangażowanymi w produkcję reklamy. Szczególnie z autorem zdjęć, Olivierem Millarem, który przyjechał do studia Platige Image w Warszawie po to, by osobiście przekazać wskazówki dotyczące naszej pracy. Pokazuje to poziom dbałości o najmniejsze detale przy tej produkcji. W przypadku tak prestiżowej marki modowej szczególnie ważny był kolor, którego korekcją zajął się nasz ekspert w tej dziedzinie, Piotr Sasim.
Filmowi muzycznie towarzyszy na nowo nagrana piosenka „Carol of the Bells”. Reklama jest już widoczna w serwisie Youtube.
BURBERRY reklama świąteczna 'Close Your Eyes and Think of Christmas' Mat. prasowe
Dziękujemy, że jesteś z nami. Jeśli chcesz być na bieżąco informowana o najciekawszych kolekcjach oraz zakupowych okazjach, wypróbuj nasz nowy newsletter. KLIKNIJ, ABY ZAPISAĆ SIĘ DO NEWSLETTERA.