Chcesz nawilżyć skórę? Odłóż krem. Wystarczy 15 minut w wannie

Żeby nawilżyć skórę po zimie, nie potrzeba godzin żmudnego wklepywania balsamów. Wystarczy kilka składników i 15 minut w wannie

Najprostszym sposobem na przygotowanie nawilżającej kąpieli jest dolanie do wody odrobiny oliwki dla dzieci albo oliwy z oliwek pierwszego tłoczenia. Zanurzamy się na kwadrans, po czym wychodzimy bez spłukiwania i delikatnie wycieramy się ręcznikiem. Po takiej kąpieli skóra jest bardzo nawilżona, tylko wanna trochę brudna (uwaga przy wychodzeniu, bo może być ślisko).

Sposobów na nawilżanie w kąpieli jest znacznie więcej. Kilka z nich znaleźliśmy na portalach dotyczących kosmetyki naturalnej.

Siemię lniane

Przygotuj pół szklanki siemienia lnianego i dwa litry wody. Zmieszaj produkty w dużym garze, doprowadź do wrzenia i gotuj na wolnym ogniu około 15 minut. Następnie odstaw miksturę, żeby przestygła, wyrzuć ziarna, a przezroczystą galaretkę wlej do wanny z ciepłą wodą (nie nalewaj zbyt dużo wody). Kąpieli zażywaj przez około 15 minut i najlepiej już się nie płucz. Galaretka z siemienia nie brudzi, a świetnie działa na skórę.

Mleko

Możesz też poczuć się jak Kleopatra i zafundować sobie kąpiel w mleku, ale bez obaw - nie samym! Do kąpieli wystarczą dwie szklanki.

Sprawdzi się też mleczna kąpiel z solą morską, która zmiękcza skórę i stymuluje usuwanie toksyn z organizmu. Do jej przygotowania potrzebne będą dwie szklanki mleka oraz po ćwierć szklanki soli morskiej i oliwy z oliwek. Składniki dodajemy do ciepłej wody i relaksujemy się przez około 20 minut. Po kąpieli spłukujemy ciało pod prysznicem i wycieramy ręcznikiem. Na koniec można jeszcze natrzeć nawilżającym balsamem. W trakcie kąpieli i po niej powinno się pić dużo wody.

Do mleka można też dodać miodu. Podgrzewamy w garnku dwa litry mleka, dodajemy 100 gramów miodu i dokładnie mieszamy. Taką miksturę wlewamy na dno pustej wanny i dolewamy wodę, stopniowo zwiększając jej temperaturę. Zanurzamy się na 20 minut, po czym dokładnie płuczemy ciało ciepłą wodą.

Szałwia

Kąpiel z szałwią nie tylko nawilża, ale też łagodzi bóle reumatyczne. Poza tym szałwia działa antyseptycznie, więc może pomóc na problemy skórne.

Przygotowujemy 200 szałwi, litr tłustego mleka, 10 kropli oleju z kiełków pszenicy. Szałwię zalewamy wrzątkiem i zostawiamy pod przykryciem na 10 minut. Do naparu dodajemy mleko, mieszamy i wlewamy do wanny wypełnionej ciepłą wodą. Następnie dodajemy olej z kiełków pszenicy. Po 15-20 min kąpieli płuczemy się i delikatnie wycieramy.

Zioła i olejki eteryczne

Kąpiele można wzbogacić wywarem z ziół. Mięta pieprzowa usunie napięcia, lawenda uspokoi, a rozmaryn pobudzi krążenie. Jeśli używamy olejków eterycznych, najlepiej dolewać je na samym końcu, kiedy wanna jest już pełna, żeby się zbyt szybko nie ulotniły. Do skóry suchej dobry jest np. olejek lawendowy, geranium, szałwia muszkatołowa, mirt lub rumianek niemiecki i rzymski.

ABC kąpieli*

- Pamiętaj, by nie kapać się w zbyt gorącej wodzie, bo może wysuszać skórę. Temperatura powinna wynosić od 35 do 38 st. C.

- Nie kąp się dłużej niż 15 minut, najlepiej nie częściej niż dwa razy w tygodniu.

- Jeśli kąpiesz się rano, weź na zakończenie zimny prysznic.

- Nie zapominaj też o nawilżaniu od środka. Pij minimum półtora litra wody dziennie.

*źródło: Margot Hellmiss, "Kosmetyka naturalna"

Więcej o: