• Link został skopiowany

Kultowe japonki Havaianas obchodzą 50. urodziny

Uwielbiane przez ludzi na całym świecie gumowe japonki brazylijskiej marki mają już pół wieku. Każdego roku powstaje ponad 206 milionów nowych par!
Havaianas - kultowe klapki z Brazylii kupisz także w Polsce
kolaż avanti24

Narodziły się w 1962 roku w słonecznej Brazylii. Wzorowane na plecionych japońskich sandałach Zori wykonywanych ze słomy, stały się niezwykle popularne wśród mniej zamożnych robotników. Początkowo miały być produkowane tylko  kolorze niebieskim i białym, ale na skutek błędu powstała partia klapek z paskami w  odcieniu zielonym, z która z miejsca stała się hitem. W związku z wielkim powodzeniem kolorowych japonek, Havanaiasy zaczęły być produkowane z paskami w  odcieniach żółci, czerwieni oraz czerni. I to właśnie kolor stał się znakiem rozpoznawczym słynnych dziś klapek.

W latach 70. klapki były już na stopach niemal wszystkich Brazylijczyków i szykowały się do podboju reszty świata. W latach 90. marka postanowiła zdobyć serca i portfele nieco zamożniejszej klienteli. Wówczas młodzi ludzie wpadli na pomysł by nieco urozmaicić swoje Havaianasy i zamieniali podeszwy klapek tak, by strona kolorowa znalazła się na wierzchu. Marka wyszła na przeciw oczekiwaniom swoich klientów i w produkcji pojawiły się klapki kolorowe, dzięki czemu Havaianasy zaczęły być kojarzone z modnym stylem życia. W roku 1998 marka sponsorowała brazylijską drużynę piłki nożnej w Mistrzostwach Świata i wypuściła na rynek specjalną kolekcję klapek ozdobionych małą brazylijską flagą, która od razu stała się hitem.

Dziś Havaianasy znane są na całym świecie i dostępne są w wielu krajach. W 2011 roku w ofercie marki pojawiły się pierwsze buty przeciwdeszczowe.

Z marką Havanaias współpracowało wielu znanych projektantów: w 2004 roku z Celine i H. Stern, w 2010 z Paul&Joe, Marimekko oraz Pinel&Pinel, a w 2011 z Missoni.

Missoni dla Havaianas

W 2012 roku marka wypuściła specjalną kolekcję inspirowaną modelami japonek z lat 90. Wpływ ze sprzedaży 50 tysięcy par zasili konto UNICEF wspierające Brazylię.

Kolekcja limitowana na 50. rocznicę marki Havaianas

Więcej o: