Historia marki rozpoczęła się w 1911 roku we włoskim Bergamo, gdzie Dante Trussardi otworzył fabrykę produkującą i rozprowadzającą luksusowe rękawiczki skórzane. W ciągu zaledwie kilku lat doskonałej jakości materiały i ciągłe ulepszanie technik obróbki skóry zapewniły jej wiodącą pozycję na międzynarodowym rynku akcesoriów.
Firma osiągnęła takie mistrzostwo, że wkrótce stała się oficjalnym dostawcą brytyjskiej rodziny królewskiej. W późnych latach 60. wnuk Dantego ? Nicola ? przejął interes rodzinny, by wkrótce przekształcić go w grupę przemysłową oferującą odzież i luksusowe
akcesoria. Szanując włoską tradycję i doskonałe rzemiosło, Nicola Trussardi projektował,
produkował i sprzedawał skórzane kurtki, walizki, torby, artykuły do domu i biura, zyskując reputację symbolu bezkonkurencyjnej jakości nie tylko we Włoszech, ale i na całym świecie.
Pracując z najlepszymi włoskimi firmami (m.in. Alitalia, Agusta, Alfa Romeo) Trussardi
zdefiniował na nowo hasło made in Italy. Obecnie markę prowadzi już czwarte pokole-
nie rodu, a prezydentem i dyrektor generalną jest Beatrice Trussardi. Trussardi jest jedną z najbardziej innowacyjnych międzynarodowych firm w najważniejszych sektorach włoskiej gospodarki: mody, projektowania, sztuki, a nawet jedzenia. Od stu lat dopieszcza i zachwyca klientów, hołdując najsłynniejszemu włoskiemu hasłu La vita e bella!
Najważniejsze wydarzenia:
* w 1911 r. powstaje fabryka rękawiczek Trussardi
* w 1973 r. Trussardi, jako pierwsza marka modowa na świecie, przyjmuje logo. Jest nim chart
* w 1976 r powstaje pierwszy butik marki przy Via Sant?Andrea w Mediolanie
* w latach 80. grupa wprowadza na rynek linie Trussardi Jeans, Trussardi Home, Trussardi Junior, Trussardi Baby, Trussardi Eyewear i Trussardi Perfumes
* w 1996 r. powstaje Palazzo Mariano Alla Scala, pierwszy flagowy budynek w świecie mody. Poza salonem wystawowym i butikiem znalazły się w nim galeria sztuki, kawiarnia, księgarnia i restauracja
* w 2005 r. powstaje linia TRU Trussardi
* w 2008 r. Grupa Trussardi wprowadza linię odzieży i akcesoriów dla kobiet i mężczyzn Trussardi 1911, rok później powstaje linia Trussardi Jeans
* w 2011 r. dla uczczenia setnych urodzin marki powstają zapachy
?Trussardi Donna? i ?Trussardi Uomo?
Charakterystyczne detale i elementy:
? metalowe zawieszki w kolorze złotym (w kształcie głowy charta) jako breloki przy torebkach lub jako klamry przy paskach
? metalowe elementy na okularach
? frędzle na torebkach
? łańcuchy jako paski do torebek
? wyraźne logo wytłoczone w skórze
? aplikacje z kolorowych koralików
? atłasowe wyłogi w marynarkach
? wstawki z dzianiny i futra
? skórzane sukienki mini
? wiązane pod szyją kokardy w bluzkach
? wyraźnie udrapowane tkaniny
? wstawki i lamówki ze skóry
? łańcuchy na butach ? jako ozdoba lub wykorzystywane jako obcasy
Ciekawostki:
* Z inicjatywy Beatrice Trussardi grupa stworzyła fundację Fondazione Nicola Trussardi, instytucję przenoszącą sztukę do życia codziennego. Fundacja organizuje w Mediolanie międzynarodowe wystawy artystów z różnych krajów.
* Trussardi otworzył Il Ristorante Trussardi Alla Scala - jedną z najświetniejszych placówek gastronomicznych we Włoszech, nagrodzoną dwiema gwiazdkami w przewodniku Michelin.
* Grupa Trussardi ma ponad czterysta punktów sprzedaży: w Europie, Azji,
na Bliskim Wschodzie oraz w Ameryce.
* W 1986 roku otwarto Pala-trussardi, miejsce koncertów i dużych wydarzeń, w którym odbył się np. ostatni koncert Franka Sinatry we Włoszech.
* W 1983 Grupa Trussardi odnowiła wnętrza floty linii lotniczej Alitalia. Projekt zdobył nagrodę The Best' 83 Award w Nowym Jorku.
motto Trussardi: 'Dynamizm, prostota, autentyczność'