Marka Calvin Klein powstała pod koniec lat 60., a jej przygoda z modą zaczęła się od butiku z płaszczami i sukienkami w hotelu York w Nowym Jorku. Amerykański projektant szybko dał się poznać mediom, występując w 1969 roku na łamach magazynu Vogue. W kolejnej dekadzie Klein wzbogacił swoją kolekcję o ubrania sportowe, bluzy i bieliznę, wygrywając prestiżową nagrodę Coty American Fashion Critics' Award. Mimo wielu sukcesów w latach 70., to przełomowe okazało się dla niego kolejne dziesięciolecie.
Calvin Klein - kampanie reklamowe Źródło: fashionista Źródło: www.fashionista.com / Kolaż Avanti24
Calvin Klein Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów
Lata 80. to czas wzrostu ekonomicznego, z czym związana była moda na firmowe ubrania i dodatki. Im większe logo, tym bardziej produkt podobał się konsumentom. Na tym założeniu skorzystali tacy projektanci jak Armani, Versace i właśnie Calvin Klein . Umieszczając swoje imię i nazwisko na jeansach oraz bieliźnie, Klein zbił fortunę. Ale to nie wszystko. Amerykański kreator zrewolucjonizował podejście do damskiej i męskiej bielizny, wyznaczając tym samym nowy trend wśród markowych biustonoszy i majtek. Od tej pory stały się one elementem stylizacji i często wystawały spod ubrań. Inicjatywie towarzyszyły prowokacyjne kampanie reklamowe, w których modele pokazywali perfekcyjne ciało, zakrywając jedynie "kluczowe" miejsca. Zdjęcie młodego mężczyzny w białych slipach "CK", które w 1982 roku zawisło na Times Square, uznano za jedną z dziesięciu fotografii, które zmieniły Amerykę.
Calvin Klein - Kendall Jenner Źródło: / Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów Źródło: www.dailymail.co.uk / Kolaż Avanti24 / Materiały partnerów
Od tamtej pory firma regularnie wypuszcza kampanie z seksownymi mężczyznami, którym co jakiś czas towarzyszą popularne modelki. Wśród najważniejszych "twarzy" Calvina Kleina należy wymienić Marka Wahlberga, Jamie Dornana, Evę Mendes, Kate Moss czy Justina Biebera. Zdjęciom zawsze towarzyszył charakterystyczny napis z użyciem czcionki o cienkich elementach, który można uznać za kultowy. To jedno z niewielu logo, które wciąż są w modzie, mimo odwrotnego trendu w kierunku ubrań "no-name".
Niestety o starej czcionce trzeba będzie wkrótce zapomnieć. Kolejna kolekcja opatrzona już będzie nowymi literami. Zarządcy marki tłumaczą zmianę jako "powrót do ducha oryginału oraz potwierdzenie fundamentów domu mody i jego założyciela". Autorem projektu jest grafik Peter Saville. Metamorfoza loga to nie jedyna zmiana u Calvina Kleina. Niedawno dom mody przywitał nowego dyrektora kreatywnego, Rafa Simonsa, który już wcześniej współpracował z Peterem Savillem przy innych markach. 10 lutego zostanie zaprezentowana pierwsza linia ubrań autorstwa Simonsa z metką "CK".
Więcej ubrań i akcesoriów Calvin Klein znajdziesz w sklepie Avanti