Nadszedł moment, na który po cichu liczyliśmy od lat. Po głośnym sukcesie kolekcji inspirowanej luksusową modą bohaterów "Białego Lotosu", stworzonej we współpracy z kostiumografem serialu, Alexem Bovairdem, marka H&M postanowiła obrać zupełnie inny kierunek. Do wspólnego projektu zaprosiła Magdę Butrym, co ma szczególne znaczenie, ponieważ jest to pierwsza współpraca szwedzkiej marki z polskim brandem. Zapowiada się naprawdę intrygująco.
„Naprawdę widzę tę kolekcję jako szansę na zaproszenie ludzi do naszego świata - w którym celebrujemy kobiecość i piękno. Każdy element wnosi własne poczucie słowiańskiego romansu, jednocześnie oddając hołd historii naszej marki" - mówi Magda Butrym.
Podobnie jak intymny pokaz "Magdalena" w Paryżu, współpraca z marką H&M to kolejny ważny rozdział w karierze polskiej projektantki, który wybitnie zwieńcza 10-lecie jej marki. Wyjątkowa kolekcja jest prawdziwą celebracją rozkwitu kobiecości, w której nie zabraknie romantycznych akcentów słowiańskiego stylu. Centralnym motywem jest kwiat - symbol kobiecości, lekkości i delikatności, charakterystyczny dla twórczości Butrym, będący istotnym wyrazem jej artystycznej drogi.
W kolekcji znajdziemy prześwitujące sukienki utrzymane w duchu naked dressingu, zmysłowe formy przypominające płatki róży oraz kobiece falbany, które przywodzą na myśl wiosenne kwiaty. Sandałki na kitten hills z kwiatem oraz kultowe kolczyki z motywem róży wydają się być tym, o czym marzyłyśmy od dawna. W sercu kolekcji znajdują się charakterystyczne dla twórczości Butrym motywy, takie jak sukienki z szydełkowanej koronki czy płaszcze z szerokimi ramionami. Kolorystyka wydaje się być naszym spełnieniem marzeń - zmysłowe odcienie różu i czerwieni będą towarzyszyć nam przez cały okres wiosenno-letni.
„Jesteśmy podekscytowani, że możemy zaprosić ludzi do tak silnego, a jednocześnie poetyckiego świata Magdy. Kolekcja jest pełna witalności i radości, i mówi o wyjątkowych umiejętnościach Magdy w interpretowaniu współczesnej kobiecości w unikalny sposób" - mówi Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor w H&M.
Kolekcja dostępna będzie na stronie internetowej hm.com oraz w wybranych sklepach stacjonarnych na całym świecie od 24 kwietnia 2025 roku. W Polsce pojawi się w sklepie H&M na ulicy Marszałkowskiej w Warszawie.