Dowiedziono, że wygląd zewnętrzny, gestykulacja i mimika twarzy aż w 56 % wpływa na naszą ocenę podczas pierwszego spotkania z pracodawcą. Na drugim miejscu - 37% - znajduje się barwa i tonacja głosu. W zaledwie 7% na wynik rekrutacji wpływa treść tego, co mówimy. Pierwsze wrażenie mamy szansę zrobić tylko raz, dlatego warto zastanowić się, jak przed rozmową kwalifikacyjną udoskonalić swój wizerunek.
Bez względu na to, czy ubiegasz się o wysokie stanowisko, czy zamierzasz dopiero wspinać się po szczeblach kariery, ubiór powinien być twoją wizytówką. Ma wyrażać szacunek do drugiej osoby i pracy, o którą się ubiegamy oraz nasz profesjonalizm. Warto przed pójściem na rozmowę zorientować się, jaki dress code panuje w miejscu pracy. Dostosowanie się do panujących norm może pozytywnie wpłynąć na nasz odbiór. Podstawową zasadą ma być minimalizm.
Zestaw na rozmowę kwalifikacyjną powinien mieć stonowaną kolorystykę: biel, beż, granat, czerń. Jeśli lubisz kobiecy ubiór, możesz założyć elegancką sukienkę. Najlepiej, jeśli jej krój będzie prosty, bez zbędnych zdobień i co ważne, o długości do kolan lub tuż za nie. Na ramiona zarzuć dobrze skrojoną marynarkę. Do takich zestawów świetnie pasują szpilki, jednak pamiętaj, aby nie przesadzić z wysokością. Na rozmowie o pracę równie dobrze wyglądają zestawy: elegancka koszula i ołówkowa spódnica.
Jeśli nie lubisz pokazywać nóg, spokojnie możesz zdecydować się na połączenie jasnej koszuli i materiałowych spodni. Do kompletu dobierz taliowaną marynarkę i eleganckie dodatki. Oprócz stylizacji ważne są także makijaż i fryzura. Pamiętaj, aby make-up był delikatny, a włosy zadbane.
Więcej eleganckich marynarek znajdziesz w naszym sklepie Avanti24.pl
Komentarze (3)
Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną? Klasyczne zestawy na rozmowę o pracę
Dzisiaj był u mnie na rozmowie kandydat, na którego ubiór, jakkolwiek schludny i jak najbardziej na miejscu, nie zwróciłem prawie wcale uwagi. Całą uwagę poświęciłem bowiem na to, co mówił. A mówił bardzo ciekawie. Bo an rozmowie pracodawca ma ocenić wiedzę i umiejętności kandydata, a nie jego / jej wygląd.
Jeśli pracodawca zwraca uwagę na wizerunek ignorując treść, należy omijać go z daleka, bo to pewnie jedna z tych nowomodnych firm, które mają człowieka za nic.
Wcale nie muszą być drogie, ale świadczą o człowieku bardzo sugestywnie.