Kolekcja to podsumowanie tych 25-lat, a zarazem otwarcie kolejnego etapu twórczości. Całość w klamrę spięła charakterystyczna dla Zienia klasyka i lekkość bawienia się modą. Ulubione linie, fasony, piękne tkaniny, krawiecki kunszt i jakość wykonania. Jak zawsze wszystkie projekty na piedestał postawiły kobiecość, która czasem jest romantyczna, a innym razem drapieżna. To była po prostu symfonia kobiecości.
Goście przenieśli się na pięciolinię kształtów, białych i czarnych kreacji. Zień pokazał, że klasyką można się bawić, a czerń i biel może mieć wiele odsłon i odcieni. Kolekcja monochromatyczna, zmienna, dynamiczna, nieustannie ewoluująca, gdzie jedynym z kolorowych akcentów była czerwona kreacja. W końcu czerwień to nieodzowny akcent kobiecych, wieczorowych stylizacji. W tej kolekcji symbol pragnienia zabawy, eksperymentowania i intrygowania.
Chcę się bawić. Moda ma być rozrywką, sposobem na wyrażanie swojej osobowości. Kreacja ma się dostrajać jak w muzyce do swojej bohaterki.
– mówi Maciej Zień.
"Black and White Symphony" to coś więcej niż pokaz. To spektakl i wydarzenie artystyczne, gdzie moda stała się muzyką, a wnętrza dopełniły tę jubileuszową opowieść. Jeden z aktów miał miejsce na wybiegu, a tam 39 modelek zaprezentowało najnowszą kolekcję. Wśród nich Muzy Macieja – Aneta Kręglicka, Kate Rozz w sukni ślubnej. Drugi akt – miał miejsce wśród widowni. Ponad dwadzieścia polskich Gwiazd na pokazie pojawiło się w kreacjach z najnowszej i wcześniejszych kolekcji Projektanta. Wśród nich między innymi Danuta Stenka, Magdalena Cielecka, Maja Ostaszewska, Agnieszka Grochowska, Magda Mołek, Olga Bołądź i wiele innych. Tak idealnie uzupełniły się dźwięki tej symfonii.
Całość zwieńczyła spektakularna suknia ślubna. Efekt pasji i kunsztu Projektanta dopełnione wspaniałymi klejnotami wybranymi specjalnie do tej kreacji z luksusową marką jubilerską Savicki. Marka znana jest ze starannego selekcjonowania kamieni szlachetnych i diamentów. Pokaz jest preludium do szerszej współpracy obu marek, które połączyła pasja do tworzenia wyjątkowych i wysokiej jakości projektów, podkreślających indywidualność. Kreacje podkreślające kobiecość i diamenty – czy to nie połączenie idealne?
Na monochromatycznej pięciolinii białych i czarnych kreacji zabrzmi jeden dodatkowy kolor! Kreacja w kolorze czerwonym, czyli idealnie kobiecy akcent. Inspiracją do jej powstania była jedna z najbardziej ikonicznych marek na świecie, utożsamiana z ponadczasową elegancją – MARTINI. Ta najlepsza muzyczna uczta będzie smakować jeszcze lepiej! O oprawę scenograficzną zadba niezawodna i wspierająca Projektanta od wielu lat Grupa Tubądzin. Tę polską firmę z 40-letnią tradycją łączą z projektantem elegancja, jakość i ponadczasowy styl oraz nieustające dążenie do doskonałości. Ich wspólne gresowe kompozycje wypełnią wnętrza sceny i innych przestrzeni Teatru Wielkiego Opery Narodowej.
Wspólna zabawa modą z Optykiem Kochański pozwoli na uzupełnienie stylizacji akcesoriami, które wyniosą harmonię stylu całej kolekcji jeszcze wyżej dodając im mocnych akcentów i kobiecego charakteru zapewni Ola Kochańska i marką Optyk Kochański. W kolekcji „Black & White Symphony" ponownie zabrzmi idea mody zrównoważonej w zgodzie z inicjatywą #RethinkFashion marki Perwoll. Pojawią się dwie kreacje znane z poprzedniej kolekcji w nowej odsłonie, co będzie inspiracją dla wszystkich, którzy pragną świadomie kreować swój styl i mieć wpływ na przyszłość i dążenie do cyrkularności.
Jubileuszowy pokaz to także fascynujący dialog pomiędzy stylem reprezentowanym przez markę Zień a elegancją technologii, której emanacją są pełne kolorów smartfony Motorola. Legato obu marek zabrzmiało wspaniałymi dźwiękami i jakością stylu. Na czarnobiałej pięciolinii symfonii było naprawdę pięknie! Dzięki specjalistom marek AA Wings of Color, która zapewniła światowej klasy makijaż modelek, oraz SYOSS, który zadbał o wspaniałe stylizacje fryzur, modelki mogły rozbłysnąć jak prawdziwe gwiazdy.
Niezapomnianych doznań z niezwykłej jakości źródeł wody dostarczyła Perlage, która wspiera Projektanta od lat. Komfort podróży zapewniła marka Autotrade Financial Services. To niezwykłe wydarzenie nie byłoby możliwe bez wielu innych wspaniałych Partnerów: dr Pitucha, HealthLab, Stoer oraz Profbud i inwestycja Gaia Park..
Maciej Zień serdeczne podziękowania kieruje do dyrektora Teatru Wielkiego Opery Narodowej Waldemara Dąbrowskiego oraz pracowników Teatru. Za reżyserię i choreografię tego niezwykłego widowiska odpowiadała Katarzyna Sokołowska. Stylizacja Agnieszka Ścibor. Do magicznego świata przeniosła nas scenograficznie Jacquelin Sobiszewski. Animacje stworzył Grzegorz Dorochowicz. Muzycznie dał nas oczarować Tomasz Butowt. Za techniczne wsparcie odpowiadał El Toro. Pokaz przygotowała i wyprodukowała Klaudia Bartmańska. Za kulisami wydarzenia działał oczywiście mocny zespół atelier Macieja Zienia. Dyrektor kreatywny Mateusz Opaciński, desing and product coordinator Ilya Ninichuk, dyrektor rozwoju i działań B2B Aneta Lubańska, media relations manager Katarzyna Urbańska, zespół social media Agata i Jacek Sucheccy, zdjęcia Filip Okopny.
Kolekcja nie powstałaby bez niezastąpionego teamu krawcowych: Oli, Marii, Małgosi, Ewy, Kaś, Aliny, Aleny, Basi i ogromnego wsparcia Marianny Talarek i Joli Apostoł, Kasi Breitling. Za przygotowanie dłoni modelek odpowiada Antonina Papieska i zespół Pardon My French. O catering za kulisami zadbała Justyna Sypka z Joy Amrit.