Rynek dóbr jubilerskich w ostatnich latach rozwija się bardzo prężnie. Jak podaje Polski Jubiler, w Polsce działa ponad 12 tysięcy podmiotów branży jubilerskiej i produkcji biżuterii. Rynek przeżywa widoczne ożywienie, jeśli chodzi o powstawanie nowych biżuteryjnych marek. Polskie wyroby są również coraz bardziej cenione w Europie i na świecie. Nic dziwnego - w ostatnich latach wiele małych manufaktur, które dopiero raczkowały, przekształciło się w luksusowe i ogólnodostępne sklepy jubilerskie. Polska zaczęła zwracać uwagę na jakość i wykonanie. Domagamy się unikalnych projektów, które pozostaną z nami na dłużej. Cenimy sobie jakość i rodzimość. Dzisiaj stawiamy na nowoczesne marki, które proponują zrównoważoną filozofię wykonania. Pamiętamy też, aby biżuteria była odpowiedzią na potrzeby naszego ciała oraz duszy.
Markę UMIAR współtworzą Malwina Wysińska i Magdalena Brzozowska. Projektantki rozpoczęły swoją przygodę z biżuterią już na studiach. Poznały się na Wydziale Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i łącząc swoje zamiłowanie do umiaru i przemyślanej formy, stworzyły wyjątkowy brand, który zachwyca delikatnością i swobodą. Biżuteria UMIAR wykonywana jest w Warszawie z najwyższej jakości materiałów: złota, srebra, minerałów i naturalnych pereł.
Projekty Malwiny i Magdy charakteryzuje wyważony, autorski design: efektowna linia, harmonijne proporcje i szlachetny, minimalistyczny detal.
Jest kobieca i subtelna - inspirowana chęcią tworzenia jednoczących emocji. Składa się z łańcuszków z ręcznie plecionych ogniw, ażurowych struktur i efektownych detali. Nowa kolekcja marki UMIAR została stworzona dla niej i dla niego, aby za pomocą biżuterii opowiedzieć o znaczeniu codziennych relacji. Biżuteria to pochwała nowoczesnej formy i minimalizmu. Projekty, z pomocą użytych materiałów i tradycyjnych technik rzemieślniczych, oddają też hołd prostocie. WIĘZI to też pierwsza kolekcja marki skierowana do mężczyzn. Znalazły się w niej spinki, szpilki do marynarek i ozdobne krawaty bolo.
Założycielką marki jest Agnieszka Rosa - absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Jej projekty słyną z zamiłowania do nowoczesnej formy i nietuzinkowego designu. Ceni sobie szacunek do rzemiosła i kunszt pracy artystycznej. Minimalistyczne projekty Agnieszki Rosy, wykonane z dbałością o każdy detal, to przepiękna biżuteria dla kobiet w każdym wieku. Marka wykorzystuje najlepszej jakości materiały, które pochodzą od dostawców z Włoch i Polski. Cała kolekcja ROSA powstaje w limitowanych edycjach, co czyni ją unikatową.
Nowa kolekcja marki na sezon jesień-zima 2020/21 to geometryczna biżuteria w stylu art déco. Nowością jest wykorzystanie przy jej tworzeniu druku 3D - kolekcja ROSA łączy klasyczną sztukę jubilerską z jej nowoczesną formą.
Projektując, często sięgam po inspiracje do zabytkowej biżuterii. Zawsze fascynowało mnie rzeźbiarskie podejście do złotnictwa. W swojej pracy staram się je przenieść na własny, bardziej współczesny język
– wyjaśnia Agnieszka Rosa.
Natalia Kopiszka tworzy wyjątkową biżuterię. Zachwyca zamiłowaniem do kobiecości, kształtów i przemyślanej formy. Projektantka jest absolwentką architektury na Politechnice Krakowskiej i warszawskiej Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru. Założyła autorską markę KOPI kilka lat temu. Jej biżuterię możecie znaleźć w polskich i zagranicznych butikach. Noszą ją polskie gwiazdy, a także zagraniczne blogerki, które zwracają uwagę na bezsprzeczne zamiłowanie do kobiecego piękna. W asortymencie brandu, oprócz wyjątkowych wisiorków i bransoletek, znajdują się przepiękne kolczyki i nausznice. Obłe i subtelne kształty w parze z naturalnymi kruszcami tworzą wdzięczne i zmysłowe kolekcje.
Biżuteria Anny Samków to kolekcje unikatowe. Skupiają się na pięknie artystycznym, ale i walorach energetycznych. Ich celem jest bliskość ciała i duszy. Biżuteria ma intensyfikować twoje wibracje, podnosić poziom energetyczny i utrzymać równowagę życiową. Została stworzona, aby spełniać konkretne zadanie - wspomagać nas w uwolnieniu swojego potencjału do znalezienia miłości, mistrzostwa, spełnienia i osiągnięcia finansowego sukcesu. Biżuterią będę zachwycone osoby, które kochają jubilerskie mistrzostwo, ale i sztukę. Każda rzecz jest indywidualnie dopasowana do potrzeb klienta. W kolekcji Anny Samków znajdują się perłowe wisiory, nietuzinkowe pierścionki oraz sygnety z talizmanami. Każdy z nich możesz dopasować do swojej daty urodzenia, numerologii czy inicjałów.
Biżuteria Anny Samków jest czymś więcej niż tylko dodatkiem podkreślającym indywidualność właściciela, przede wszystkim ma właściwości talizmanów.
10 Decoart to połączenie oryginalnej myśli projektowej z kunsztem wykonania. Marka oferuje subtelne towary luksusowe, które bez problemu dopełnią codzienną, nowoczesną garderobę. Nie podąża za trendami - tworzy wygodną biżuterią wysokiej jakości, dbając o lokalnych rzemieślników i środowisko. Markę założyli w 2009 roku Anna Pałubicka i Konrad Komorowski. Anna odpowiada za projekty i jest dyrektorem artystycznym, Konrad - brand managerem i fotografem. Dzięki różnym doświadczeniom stworzyli markę, która zawiera w sobie wszystko, co możemy nazwać kulturą. Związek sztuki, mody i biżuterii zaowocował ręcznie tworzonymi projektami, którą pokochały kobiety na całym świecie. Marka kieruje się trzema zasadami: jakością, komfortem i wzornictwem, dzięki czemu w wyjątkowy sposób skupia uwagę na szczególe, który w biżuterii gra pierwsze skrzypce.