Trzy trendy w pielęgnacji, które zdominują 2023 rok! Wieloetapowa pielęgnacja i tuzin kosmetyków to już przeszłość

W ostatnich latach stawialiśmy na wieloetapową, wymagającą pielęgnację w stylu Koreanek. Okazuje się, że w 2023 roku zapanuje przeciwieństwo tego trendu. Na czym polega skinimalizm i dlaczego podbił serca beautymaniaczek? Mamy swoje przypuszczenia.

Skinimalizm hitem w pielęgnacji w 2023 roku

Mniej znaczy więcej – to powiedzenie idealnie wpisuje się w trend skinimalizmu. Wieloetapową pielęgnację ograniczamy do niezbędnego minimum. W tym przypadku warto wsłuchać się w potrzeby skóry.

W pielęgnacji najważniejszy jest dobór kilku, najlepiej dopasowanych produktów oraz cierpliwość w ich stosowaniu.

- powiedziała kosmetolog i ekspert Super-Pharm, Natalia Stafiej. Po pierwsze - oczyszczenie. Użyj ulubionego płynu micelarnego oraz żelu do mycia twarzy. W ten sposób możesz mieć pewność, że usuniesz z jej powierzchni makijaż, a także zgromadzone zanieczyszczenia. Po drugie - tonizacja. Niestety często zapominamy o tym kroku, który jest naprawdę ważny w codziennej pielęgnacji. Po trzecie - serum oraz krem nawilżający. Dobrze nawilżona cera to klucz to pięknego wyglądu na co dzień. Na koniec nie zapomnij o kosmetykach z SPF!

Makijaż, który ma pomóc, a nie ukrywać

Kolejnym trendem, który zdominuje 2023 rok to skin-friendly make-up. Makijaż miał do tej pory nie tylko podkreślić nasze atuty, ale także zamaskować ewentualne niedoskonałości. W tym roku mówimy STOP "tapecie" na twarzy. Wybierajmy produkty, które w swoim składzie mają składniki działające korzystnie na kondycję skóry. Delikatne formuły, bogaty, dobry skład, a także właściwości nawilżające, odżywiające i łagodzące to przepis na udany look nie tylko od święta, ale i na co dzień. Na jakie kosmetyki w takim razie stawiać? Rozważ wymianę ciężkiego podkładu na krem BB. W drogeriach znajdziesz m.in. marki takie jak Paese, Miya oraz Resibo.

 

Testy nowości znanych marek

Trend, który dzięki social mediom stał się niezwykle popularny? Testowanie nowości kosmetycznych. Panie chętnie kupują produkty, które dopiero co pojawiły się na rynku. Później je testują, a następnie często dzielą się swoimi subiektywnymi opiniami w sieci. Co nowego pojawiło się ostatnio w sprzedaży?

Barwa Cosmetics przygotowała nowe produkty do pielęgnacji włosów. W linii Barwa Five Herbs znajdziemy takie składniki jak: pokrzywa, skrzyp polny, rumianek, a nawet niacynamid i ceramidy. Do sprzedaży trafił szampon nawilżający, szampon balansujący, odżywka regenerująca oraz odżywka podkreślająca skręt włosów.

 

Nuxe już jakiś czas temu zaskoczyło klientów przeciwstarzeniowym superserum [10]. W jego składzie znajdziemy naturalny kwas hialuronowy i tysiące mikrokapsułek z olejami roślinnymi, które nawilżają i napinają skórę.

 

Marka Drunk Elephant przygotowała z kolei nowości do pielęgnacji ciała oraz włosów. W ofercie brandu pojawiły się m.in. Scrubbi Bamboes™ Body Cleanser, czyli złuszczająca, bogata w antyoksydanty galaretka do mycia ciała w formie pianki, Silkamino™ Conditioning Leave-in Milk - wielofunkcyjna odżywka bez spłukiwania, która działa jak pianka do układania i dodatkowo chronni przed wysoką temperaturą, a także szampon głęboko nawilżający Silkamino™ Mega Moisturizing Shampoo. 

Nowości Drunk ElephantNowości Drunk Elephant Fot. Drunk Elephant

Mohani zaprezentowało zaś dwie nowości z kwasami AHA. Serum oraz równoważący peeling trycho-kwasy do skóry głowy powstały z myślą o pielęgnacji twarzy oraz skóry głowy.

Nowości MohaniNowości Mohani Fot. Mohani

Lush postawił na nowe kostki do masażu ciała. Klienci mogą wybierać z aż 12 produktów, a w każdym z nich znalazło się masło Fair Trade i organiczne masło kakaowe, które zostało zebrane w Sierra Leone z zastosowaniem modelu agroleśnego, aby zapobiec wylesianiu.

Kostka do masażu LUSHKostka do masażu LUSH Fot. LUSH

Nowości pojawiły się także w ofercie marki Garnier. Firma zaprezentowała produkty z linii Body Superfood. Kosmetyki zawierają od 96 do 97% składników pochodzenia naturalnego. Zostały stworzone przede wszystkim z myślą o skórze suchej, ekstremalnie suchej, odwodnionej i wrażliwej.

 

Polska marka Tołpa zadbała tym razem o pielęgnację mężczyzn. W linii men. znajdziemy kosmetyki przeciwstarzeniowe, nawilżające, łagodzące oraz niwelujące oznaki zmęczenia. 

 

Zobacz też: kosmetyki do pielęgnacji twarzy z wyprzedaży.

Więcej o: