Witaminy i suplementy dla każdej z nas: na włosy, pamięć, odporność i witalność

VN
19.05.2020 10:42
witaminy

witaminy (fot. shutterstock)

Witaminy i suplementy często pomagają nam w walce z różnymi dolegliwościami. W związku z tym, przygotowałam zestawienie różnych produktów, które polecane przez ich użytkowników, mogą się przyczynić do poprawy wyglądu włosów czy paznokci. To krótkie zestawienie pokaże Ci, na co warto zwrócić uwagę, wybierając suplementy.

Suplementy na piękne włosy i paznokcie

Na samym początku, coś dla osób, które borykają się z łamliwymi włosami i przesuszoną skórą głowy. Sama przetestowałam dużo produktów, ale tylko garstka z nich może przyczynić się do poprawy wyglądu i struktury włosa. Chciałabym, zwrócić waszą uwagę na produkt Vitapil Biotyna + Bambus. Vitapil to suplement diety zawierający składniki wspomagające zachować zdrowe włosy. Preparat przeznaczony jest dla osób dorosłych, a w swoim składzie ma naprawdę dużo naturalnych składników i witamin. Bambus to najbogatsze źródło krzemu, które przyczynia się do poprawy kondycji włosa. Biotyna wspiera utrzymanie prawidłowego metabolizmu energetycznego. Kwas pantotenowy wpływa na metabolizm energetyczny w obrębie mieszków włosowych, a Niacyna wspiera prawidłowe funkcjonowanie skóry głowy. Oprócz tego, w składzie produktu możemy znaleźć cynk, żelazo, miedź, jod czy kwas foliowy z witaminą B12. Dzięki tak bogatej recepturze, te składniki mogą się przyczynić do odbudowy mieszków włosowych.

Witaminy wspierające pracę mózgu i pamięć

Teraz coś dla osób, które mają problemy ze skupieniem lub notorycznie o czymś zapominają. Oczywiście, najlepsza jest ciągła praca naszego mózgu i szkolenie go, kiedy tylko mamy czas. Tutaj pomoże joga i medytacja, rozwiązywanie krzyżówek czy czytanie książek. Oprócz tego są też pewne witaminy, które mogą przyczynić się do poprawy pracy naszego mózgu. Dbając o to powinniśmy zaopatrzyć się w produkty z:

  • kwasy Omega 3, które wspomagają pracę mózgu oraz transmisję synaptyczną (między komórkami nerwowymi),
  • tiamina, czyli witamina B1 oraz kwas foliowy, które wspomagają prawidłowość funkcji psychologicznych,
  • witamina B12 – wspomagająca prawidłową pracę układu nerwowego.
  • lecytyna jest niezbędna do syntezy jednego z ważniejszych neuroprzekaźników - acetylocholiny. Acetylocholina jest odpowiedzialna m.in. za przekazywanie impulsów nerwowych.witaminy, fot. shutterstock

Jakie witaminy wspomagają odporność?

Witaminy i minerały sprawiają, że nasz organizm wzmacnia swoją odporność. Jest to szczególnie ważne w trakcie zmiany pór roku. Częste zmiany temperatury i pogody przynoszą apatię i przemęczenie. W tym szczególnym czasie warto zwrócić uwagę na nasze odżywianie oraz ruch. Ponadto zaleca się suplementację witamin wspomagających. Dbając o naszą odporność powinniśmy brać witaminę A, witaminę B6, która dobrze wpływa na układ nerwowy i oczywiście witaminę C. Chroni ona organizm przed działaniem wolnych rodników i innych toksyn. Znajduje się w owocach dzikiej róży, cytrusach, natce pietruszki, kapuście, papryce, pomidorach, czarnej porzeczce, kalafiorze i brokułach. Ja polecam Wam też tran. Tran jest koncentratem oleju z wątroby dorsza atlantyckiego oraz innych ryb z rodziny dorszowatych. Tran swoje właściwości zawdzięcza ogromnym ilościom nienasyconych kwasów tłuszczowych w swoim składzie. Są to między innymi Omega-3, Omega-6, EPA i DHA. Oprócz tego w swoim składzie ma witaminy A i D.

witaminywitaminy fot. shutterstock

Witalność - jak cieszyć się dobrym zdrowiem?

Jeśli obawiasz się, że twoja dieta może nie dostarczać ci wszystkich niezbędnych składników odżywczych, możesz poprawić swoją witalność sięgając po specjalnie stworzone preparaty witaminowe. Zawierają one przede wszystkim mikroelementy, a także wyciągi ziołowe - najczęściej żeń-szeń i głóg. Oczywiście, nie można też zapomnieć o witaminie D3. Nazywana jest często witaminą słońca, ponieważ jest produkowana z cholesterolu, gdy ciało zostaje wystawione na ekspozycję słoneczną. Pobudza ona wchłanianie wapnia i fosforu, dzięki czemu ma ogromny wpływ na prawidłowe kształtowanie się kości. Witamina D może zapobiegać nadciśnieniu, chorobom serca, alergii, anemii oraz cukrzycy. Jeżeli w ostatnim czasie czułaś się przemęczona, śpiąca, miałaś problemy z koncentracją, to jest bardzo duża możliwość, ze brakuje ci witaminy D3. Koniecznie udaj się do lekarza i sprawdź, czego potrzebuje twój organizm.

witaminawitamina fot. shutterstock

Więcej o: