Biznes w sieci: ważne słowo na G. Nie ma biznesu bez Google'a

Z poprzednich odcinków Poradnika DaWandy wiesz już jak wycenić produkt, założyć sklep, promować się na Facebooku i używać Public Relations. Teraz dowiesz się jak wykorzystywać Google'a.

Prawda jest taka, że jakieś 96 procent Polaków używających internetu, pasjami korzysta z Google'a. Jak świat długi i szeroki pytamy Google'a o najbliższą pizzerię, przepis na ciasto marchewkowe i sens istnienia. Pora na szczerość - biznes, którego nie ma w Google'u - nie istnieje. Zwłaszcza, jeśli jest to firma internetowa. Jak możesz wykorzystać Google'a do promowania swojego biznesu? Innymi słowy: jak wyskoczyć na pierwszej stronie?

Możesz to zrobić na dwa sposoby : poprzez reklamę (linki sponsorowane/AdWords) i pozycjonowanie. Twój cel - zawsze być na górze w wyszukiwarce, a przynajmniej na pierwszej stronie.

Przeczytaj rady przygotowane przez ekspertów z międzynarodowego portalu z produktami handmade i design DaWanda . W tej chwili tylko na polskiej DaWandzie znajduje się ponad 2,5 tysiąca butików z produktami z niezależnych polskich pracowni autorskich.

1. Reklamuj się!

To naprawdę nie jest trudne. Jako reklamodawca sama sobie ustawiasz tekst reklamy i kwotę, którą zapłacisz, jeśli ktoś w nią kliknie. Z Twojej skarbonki ubędzie złota za każdym razem, kiedy ktoś kliknie w reklamę. Jeśli uznasz, że budżet za szybko się kończy, możesz zatrzymać reklamę lub zmniejszyć jej budżet. Wystarczy tylko obniżyć kwotę za kliknięcie. Wszystko to możesz zrobić sama, choć możesz też zdać się na podpowiedzi Google'a, który sugeruje zarówno tekst reklamy, jak i kwotę za kliknięcie.

google.plgoogle.pl mat.prasowe mat.prasowe

2. Reklamuj się efektywnie!

Zabawa polega na tym, żeby sprawnie używać słów kluczowych i nie bać się testować. Nie musisz być specem od reklamy, ekspertem od Google'a i na dodatek mistrzem technologii. Google przeprowadzi Cię przez swoje strony i jeszcze paru rzeczy nauczy. Najważniejsze to obserwować czy ludzie klikają w reklamy. Jeśli tak - prawdopodobnie ustawiłaś dobrze tekst i słowa kluczowe. Jeśli nie - spróbuj innego tekstu z innymi słowami kluczowymi. Poproś o darmowy kupon do reklamy w Google: http://www.google.pl/adwords/coupons/

3. Pozycjonuj się!

Możesz zaistnieć za pomocą linków sponsorowanych (reklamy) lub jako efekt wyszukiwania organicznego. Oznacza to, że pojawisz się w Google'u poza ramkami reklamowymi. Zalety są oczywiste: nie jest to jawna reklama, mało kosztuje i jest bardzo skuteczne. Wymaga to większego nakładu czasu, pracy i emocji niż linki sponsorowane, ale warto spróbować. Kluczem jest optymalizacja Twojej strony pod kątem słów kluczowych. Jeśli jednak temat stanie się dla Ciebie zbyt trudny lub czasochłonny, skorzystaj z usług agencji, które specjalizują się w takich działaniach. Jest ich mnóstwo w całej Polsce.

Posiadanie własnej firmy ma ten plus, że uczysz się zupełnie nowych rzeczy. Nie bój się spróbować! Za tydzień powiemy Ci jak eksportować swoje produkty za granicę.

Prawda jest taka, że jakieś 96 procent Polaków używających internetu, pasjami korzysta z Google'a. Jak świat długi i szeroki pytamy Google'a o najbliższą pizzerię, przepis na ciasto marchewkowe i sens istnienia. Pora na szczerość - biznes, którego nie ma w Google'u - nie istnieje. Zwłaszcza, jeśli jest to firma internetowa. Jak możesz wykorzystać Google'a do promowania swojego biznesu? Innymi słowy: jak wyskoczyć na pierwszej stronie?

Możesz to zrobić na dwa sposoby: poprzez reklamę (linki sponsorowane/AdWords)  i pozycjonowanie. Twój cel - zawsze być na górze w wyszukiwarce, a przynajmniej na pierwszej stronie.

1. Reklamuj się!

To naprawdę nie jest trudne. Jako reklamodawca sama sobie ustawiasz tekst reklamy i kwotę, którą zapłacisz, jeśli ktoś w nią kliknie. Z Twojej skarbonki ubędzie złota za każdym razem, kiedy ktoś kliknie w reklamę. Jeśli uznasz, że budżet za szybko się kończy, możesz zatrzymać reklamę lub zmniejszyć jej budżet. Wystarczy tylko obniżyć kwotę za kliknięcie. Wszystko to możesz zrobić sama, choć możesz też zdać się na podpowiedzi Google'a, który sugeruje zarówno tekst reklamy, jak i kwotę za kliknięcie.

2. Reklamuj się efektywnie!

Zabawa polega na tym, żeby sprawnie używać słów kluczowych i nie bać się testować. Nie musisz być specem od reklamy, ekspertem od Google'a i na dodatek mistrzem technologii. Google przeprowadzi Cię przez swoje strony i jeszcze paru rzeczy nauczy. Najważniejsze to obserwować czy ludzie klikają w reklamy. Jeśli tak - prawdopodobnie ustawiłaś dobrze tekst i słowa kluczowe. Jeśli nie - spróbuj innego tekstu z innymi słowami kluczowymi.

Poproś o darmowy kupon do reklamy w Google: http://www.google.pl/adwords/coupons/

3. Pozycjonuj się!

Możesz zaistnieć za pomocą linków sponsorowanych (reklamy) lub jako efekt wyszukiwania organicznego. Oznacza to, że pojawisz się w Google'u poza ramkami reklamowymi. Zalety są oczywiste: nie jest to jawna reklama, mało kosztuje i jest bardzo skuteczne. Wymaga to większego nakładu czasu, pracy i emocji niż linki sponsorowane, ale warto spróbować. Kluczem jest optymalizacja Twojej strony pod kątem słów kluczowych. Jeśli jednak temat stanie się dla Ciebie zbyt trudny lub czasochłonny, skorzystaj z usług agencji, które specjalizują się w takich działaniach. Jest ich mnóstwo w całej Polsce.

Posiadanie własnej firmy ma ten plus, że uczysz się zupełnie nowych rzeczy. Nie bój się spróbować! Za tydzień powiemy Ci jak eksportować swoje produkty za granicę.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.