DaWandę charakteryzują trzy rzeczy: to indywidualne i unikalne projekty, handmade i odpowiedzialna konsumpcja. Portal powstał w odpowiedzi na coraz większą popularność polskich projektantów oraz jako reakcja na szybką modę z sieciówek.
Risk. made in Warsaw , Wearso.organic , Loft37 , Kasia Miciak Design , Vzór, Cable Power , Lalanka , Dobranoc Pchły na Noc i około 700 innych polskich projektantów tworzących modę dla dorosłych i dzieci, biżuterię, buty, produkty do wnętrz oraz zabawki zdecydowało się założyć na DaWandzie swoje butiki i sprzedawać swoje kolekcje nie tylko w Polsce, ale i za granicą.
nuuda, ok. 100zł
Twórcy DaWandy chcą stworzyć alternatywę dla sklepów sieciowych i masowej produkcji oraz rozpowszechniać ideę "slow fashion". "Mamy dwa główne cele" - mówi Marcin Szałek z DaWandy. "Pierwszy to odwrócenie uwagi klientów od sklepów sieciowych z masową modą, a drugi to promowanie polskich projektantów w Polsce i za granicą i lokalnych twórców" .
Aby umożliwić młodym projektantom stworzenie modowej marki, DaWanda utrzymuje bardzo niską prowizję od sprzedaży - 5 procent . W innych serwisach projektanci musieli dotychczas odprowadzać około 20-30 procent od sprzedaży. "Chcemy, żeby projektant mógł się utrzymać ze swojej pasji, bo tylko to sprawi, że nasza i ich marka będzie trwała" - dodaje Marcin Szałek.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!