Fashion Against AIDS to kolejna ciekawa inicjatywa marki H&M . Już po raz czwarty do sklepów trafi kolekcja uniseks zaprojektowana po to, by zwiększać świadomość młodych ludzi na temat sposobów zarażania się wirusem HIV.
Zarówno kolekcja, jak i towarzyszące jej akcesoria , mają promować bezpieczny seks wśród młodzieży - świadczą o tym choćby specjalne pudełeczka na kondomy - przy wsparciu organizacji, które otrzymają 25% dochodu ze sprzedaży kolekcji.
28 kwietnia ta specjalna linia trafi do sklepów i będzie ją można znaleźć w sekcji H&M Divided . Kolekcja ma sportowy styl, sporo w niej dresowych bluz, spodni o nowoczesnym kroju, koszulek ze znaczącymi nadrukami. Świetnym pomysłem są cienkie, kolorowe parki z wieloma ekspresami, które można nosić na kilka sposobów, czy srebrne krótkie spodenki , inspirowane prawdopodobnie kolekcjami Stelli McCartney dla Adidasa . Hitem murowanym będą szelki-uprząż, które widzieliśmy już w Asos, oraz seledynowy plecak-świnka . Podoba nam się także skórzana kamizelka oraz ciekawy, choć kontrowersyjny pomarańczowy kombinezon. Niech żyją drogowcy!
Niezbędny gadżet - pudełko na kondomy, H&M FAA 2011, wzór
Kolekcja powstała w dwóch wersjach, damskiej i męskiej, a różni się właściwie tylko rozmiarem i gabarytami, co widać na zestawionych obok siebie modelach w zdjęciach promocyjnych. To całkowita zmiana wobec kolekcji zeszłorocznej, która wyraźnie stawiała na motywy zwierzęce , afrykańskie, etniczne wzory.
Ann-Sofie Johansson , szefowa projektantów w H&M, podkreśla, że szczególnie ciekawe było dla nich myślenie o materiale i o kroju zanim pojawiła się myśl o płci i konkretnym kliencie. Takie myślenie było dla projektantów wyzwalające i było ciekawym doświadczeniem podczas pracy. Skupiono się więc na dwóch głównych punktach: wygodzie i kolorze. Wybrano miękkie, przyjemne dla skóry tkaniny i kolory pastelowe . Do tego dodano szarość w dużej ilości i ostre barwy jako akcent. Pomarańczowy wystąpił jako kolor uprzywilejowany.
Więcej: