Dress code coraz mniej ważny. Zwykła koszulka lepsza niż marynarka

Ponad 1/3 Brytyjczyków nie ubiera się już do pracy zgodnie z dress codem, czyli stylem wymaganym przez pracodawcę - wynika z ankiety przeprowadzonej przez ECigaretteDirect.co.uk

W ankiecie wzięło udział 1 tys. pracowników biurowych. 34 proc. przyznało, że nie ubiera się zgodnie z dress codem, jeśli tylko szef bezwzględnie tego nie wymaga. Wolą założyć do pracy spodnie typu chinos (z nieco luźniejszymi nogawkami) albo dżinsy, zwykłą koszulkę i marynarkę. Garnitury albo garsonki zakładane są tylko w dni, kiedy pracownicy biorą udział w ważnych spotkaniach, zwykle poza siedzibą firmy.

64 proc. odpowiedziało, że strój nie ma w ogóle wpływu na styl ich pracy. Aż 72 proc. pracowników uważa, że profesjonalnie można wyglądać nie tylko pod krawatem. Mimo to większość brytyjskich banków i agencji ubezpieczeniowych wciąż ma w regulaminie zapisany dress code.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.