Studenci Katedry Ubioru Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi ponownie wzięli udział w konkursie "Młodzi projektanci dla Biedronki" na najlepszy projekt strojów wieczorowych. Efektem współpracy są cztery bluzki , które już 15 grudnia pojawią się w wybranych sklepach sieci Biedronka.
Jury konkursu przy wyborze projektów kładło szczególny nacisk na wysoki poziom estetyczny, dbałość o detal i zgodność z najnowszymi trendami mody. Laureatami tegorocznej edycji zostały: Klaudia Markiewicz, Agnieszka Kowalczyk i Aurelia Fąfara. Klienci Biedronki będą mogli kupić najmodniejsze bluzki sygnowane nazwiskami młodych projektantek w cenie 39,99 zł. Ubrania zostały uszyte w polskich szwalniach na terenie województwa mazowieckiego oraz znanego z długoletnich tradycji włókienniczych - województwa łódzkiego. Udział w konkursie "Młodzi projektanci dla Biedronki" daje studentom możliwość zmierzenia się ze specyfiką projektowania dla szerokiego kręgu odbiorców.
Pierwsza współpraca sieci Biedronka ze studentami Katedry Ubioru ASP w Łodzi w 2013 roku okazała się sukcesem, a zrealizowane projekty (sukienki i tuniki) sprzedały się w liczbie ponad 23 tys. sztuk. Taki wynik świadczy o tym, iż młodzi projektanci już na początku swojej drogi zawodowej potrafią stworzyć atrakcyjne projekty dla szerokiego grona odbiorców. Konfrontacja między twórczymi wyobrażeniami, a realiami rynku jest nieocenionym doświadczeniem, szczególnie ważnym w procesie edukacji. Sieć Biedronka wspiera edukację studentów i finansuje dostęp do największej, światowej platformy analizującej trendy: Worth Global Style Network*. Dzięki temu Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi jest jedyną w Polsce placówką naukową dysponującą dostępem do tego portalu. Studenci Katedry Ubioru oraz innych wydziałów mogą korzystać z najnowszych opracowań dotyczących trendów.