Nowa marka odzieżowa - Lobster

LOBSTER Fashion Free Of Fashion - to nowa marka odzieżowa kreowana od 2011r. przez duet Maja Palma i Ewa Jagielska-Żak. Powstała z potrzeby zaczerpnięcia świeżego powietrza w obszarze dotyczącym kreacji i sprzedaży mody damskiej.

Pomysł zrodził się z potrzeby dopasowania mody do współczesnych trendów myślowych i stylu życia sfokusowanego na poszukiwania własnej tożsamości. Szybko rosnące standardy życia związane z globalną produkcję spowodowały duże zmiany w świadomości potencjalnego klienta. Są to ludzie, którzy w ofercie rynkowej szukają produktów z coraz większą starannością i uwagą. Szczególnego znaczenia nabiera indywidualizacja produkcji, projektowanie krótkich, limitowanych serii kolekcji.

Nowa  marka kreuje się na markę ponadczasową - nie ma potrzeby szokować szybko zmieniającymi się trendami i jednym z jej celów jest pozostanie dłużej w kobiecej szafie niż tylko przez okres jednego sezonu.

Ideowo łączy w sobie zmysłową elegancję, nonszalancję oraz kobiecość. Pragnie skupiać się wokół klientów o sprecyzowanym stylu i upodobaniach, a nie wokół osób goniących za nowościami.

Pierwsza kolekcja, 'Boy meets girl', inspirowana jest życiem w wielkiej metropolii, otulona jednak wolnością kreacji sceny artystycznej, spięta szpilką z prawdziwej pracowni krawieckiej. Doskonałe krawiectwo przeplata się z nonszalancją mody ulicy. Przenikanie stylów i zacieranie się różnic w wyglądzie kobieta - mężczyzna to wiodący, ponadczasowy trend LOBSTER . Paleta barw ogranicza się do zestawienia czerni z wieloma odcieniami szarości, naturalnymi kolorami skóry, koloru kabaczkowego z burgundowymi, jedwabiami kontrastuje z ugrami płaszczy i ultramaryną sukienek. Wielkie, zamaszyste płaszcze wiszą tu obok nobliwych i wyczyszczonych z ozdób żakietów, kostiumów biznesowych. Jedne przewiązane mega szerokim skórzanym paskiem inne ze skrzętnie ukrytymi zapięciami - doprowadzone do ultra minimalizacji. Rozmiary i długości - maxi, midi, mini - nie wyznaczają granic.

Bardzo rozbudowana szafa drapowanych dzianin i wyrobów z jersey'u stworzona została z myślą o konkretyzowaniu ostatecznego zestawu ubrań. Luźne, proste, architektoniczne formy można dowolnie upinać na sylwetce i odkształcać - czasem tunika zamienia się w spódnicę, a innym razem swetrzany "omot" wciela się w samodzielną sukienkę. Czasem szale otulone na biodrach, czasem spontaniczna obfitość materii - zdaje się mówić - "Wszystko w twoich rękach".

***

Koncepcja marki polega na dążeniu do prostoty i funkcjonalności z wyłączeniem ekstremalności. LOBSTER to uniwersalne, umiarkowane, minimalistyczne projekty. To perfekcyjne krawiectwo, szlachetne korzenie oparte na doskonałym kroju. Ubrania LOBSTER wykonane są ze starannie wyselekcjonowanych, naturalnych materiałów (bawełny, lnu, bawełny enzymowanej, jedwabiu, wełny z kaszmirem) o monochromatycznych barwach. To kolory, które się nie starzeją - wszystko zgodnie z filozofią LOBSTERowego lifstyle. To stonowany design, niezwykle malarskie tonacje i połączenia nie wyróżniające sezonów.

Poza zasadniczą częścią kolekcji, w sklepie powstanie kilka innych sektorów - strefa vintage/vernisagge - można będzie tam znaleźć ubrania z elementami "hand made" ręcznie malowane T-shirty i fragmenty bluzek, sukni wieczorowych. Pojedyncze, unikatowe egzemplarze sygnowane przez młodych twórców.

Projekt zakłada, że sklep obok funkcji tradycyjnej będzie kreował atmosferę spotkania mody ze stylem życia. Butik w nowym wydaniu będzie łączył funkcję sklepu - galerii oraz miejsca spotkań towarzyskich i socjalizacji. Chcemy, żeby był rodzajem wyizolowanej z kontekstu miejskiego - OAZY, schronieniem przed zgiełkiem ulicy, rodzajem miejskiego SPA, w którym klienci będą mogli się wyciszyć mentalnie.

Inspiracją dla projektantek LOBSTERa jest szeroko pojęta twórczość i niezwykłe życie Schaparelli, a w szczególności kultowa suknia LOBSTER z zaprojektowanym dla niej i specjalnie namalowanym lobsterem przez Salvadora Dali (1936r.). W LOBSTER GALERIA znaleźć będzie można "wariacje" na temat opisanej sukni. Będzie więc wersja unikatowa inspirowana Lobsterem Salvadora Dali - długa w kolorze kremowym i koktajlowe sukienki o krótszych długościach, w różnych kolorach, indywidualnie, ręcznie malowane, specjalnie i ekskluzywnie dla LOBSTERa Maji Palmy i Ewy Jagielskiej-Żak w wykonaniu ANDRZEJA PĄGOWSKIEGO.

Lobster otwiera salon w Warszawie (C.H. Arkadia) i w Krakowie na początku października.

Wkrótce aktywna będzie strona: www.lobster-fashion.pl

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.