Jedna z najbardziej popularnych marek odzieżowych na naszym rynku, jako pierwsza wypuściła wodę toaletową skierowaną do swoich klientek. Zapach określa się słodkim i kobiecym, co ma pasować do ubrań projektowanych przez zespół Mohito.
Zapach "With Love" nęci aromatem fiołka i piwonii, wysmakowaną nutą kwiatu lotosu, zaskakuje owocem pomarańczy i śliwki daktylowej. Doprawiony esencją piżma i drzewa mahoniowego jest subtelnym dodatkiem dla wszelkich modowych kreacji.
Cena: 99 zł / 50 ml
Wkrótce do grona marek z własnymi zapachami dołączył Wittchen, skierowany do zupełnie innego odbiorcy, bardziej wyrobionego, poszukującego zapachu o określonym składzie i z bardziej zasobnym portfelem.
Wittchen postawiło na 4 zapachy, dwa męskie, dwa damskie, a ich nazwy zaczerpnięto z czterech stron świata. Wszystkie powstały we francuskim miasteczku Grasse, gdzie znajduje się jedna z najstarszych i najbardziej znanych szkół perfumiarskich.
Damski Ouest to osobista dedykacja dla niezwykle zmysłowej, zniewalającej kobiety, która ceni sobie wolność i niezależność. Ten kobiecy zapach o drzewnej bazie pomimo swej tajemniczości, jest niezwykle wyraźny. W nucie serca dominuje róża i zielona herbata, które przenikają się z akordami brzoskwini, śliwki i piżma. Soczysta woń melona i czarnej porzeczki przeplata się z irysem, bursztynem i cedrem w kompozycji Est dla Pań. Frezja i róża tworzą razem serce tego zapachu. Z pewnością docenią je nowoczesne kobiety, które bez względu na porę roku chcą podkreślać swoją magnetyczną osobowość.
W kompozycji Nord dla Panów, czarny pieprz przeplata się z cytryną i wetiwerem w nucie serca, a dopełniony jest bursztynem w nucie bazy. Nord jest obietnicą dalekiej podróży, ucieczki w nieznane i jednocześnie szlachetnym przedmiotem pożądania. Nie sposób nie ulec czarowi zapachu Sud, w którym kryją się nuty prowansalskiej lawendy i bergamotki, przeplatane z jaśminem w nucie serca oraz wanilią, piżmem i drzewem sandałowym w nucie bazy.
Wody perfumowane WITTCHEN będą dostępne w sprzedaży we wszystkich salonach WITTCHEN w całej Polsce.
Ceny: Ouest i Est, flakon 50ml - 245zł
Nord i Sud, flakon 100ml - 265zł
Wielkim poważaniem wśród pań w średnim wieku i o dobrej pozycji zawodowej cieszy się marka Teresy Kopias, która od lat zaopatruje kobiety w eleganckie i dobrze uszyte rzeczy. Firma Teresy Kopias stanowi ciekawy przypadek na polskim rynku modowym, bo ma wierne od lat klientki, którym nie do końca chodzi o trendy a raczej o kontynuację pewnego stylu, charakterystycznego dla marki.
Nic więc dziwnego, że projektantka zdecydowała się wyprodukować zapach niejako w podziękowaniu dla wiernych klientek. Tego zapachu co ciekawe, kupić nie można, można go dostać będąc stałą bywalczynią salonów mody Teresy Kopias, co stawia flakon tych perfum w kategorii elitarnej.
Charakterystyczna, kwiatowo-cytrusowa mieszanka przeznaczona dla kobiet pewnych siebie i zdecydowanych. Jak mówi sama twórczyni: 'moda to magia, a ja od lat staram się spełniać marzenia kobiet'.
Jak mówi, tak robi, bo wkrótce na rynek trafią nowe perfumy, z przewodnią linią zapachową magnolii.
Zaczęliśmy od marek popularnych, by stopniowo zmierzać ku markom niszowym. Sporo zamieszania narobiły w zeszłym roku perfumy Michała Szulca, który stworzył unikatowy projekt łączący w sobie kolekcję i zapach o nazwie Sale. Nie ma tu jednak mowy o towarze w jakiś sposób przedatowanym czy z drugiej ręki, ubrania proponowane przez projektanta (wtedy po raz pierwszy dla kobiet) oraz zapach hołdują koncepcji umiaru. Każdy flakon perfum był numerowany (tylko 1000 sztuk) i jedyny w swoim rodzaju. Kolekcja tak jak butelka, była prosta, czysta, niemal ascetyczna.
Michał Szulc o swoim projekcie:
Nuty zapachowe: miód, ambra, wanilia, szafran, biały pieprz, korzeń masala, róża, drzewo wenge, paczula, olejek ladbanum
Cena: 150 zł za 50 ml
Kolejną osobą, która chce stworzyć silną i dobrze kojarzącą się markę - bo bądźmy pewni - działa to dobrze na PR i prestiż firmy, jest Aga Kawala-Surma, projektantka mniej znana na salonach, ale ceniona sobie przez klientki.
Swój zapach przeznacza ona dla kobiet odważnych, pewnych siebie, z sukcesem radzących sobie na rynku zawodowym.
Ich linia zapachowa to nuty:
- głowy: bergamotki, mandarynki,
- serca: passiflory, brzoskwini, moreli,
- bazy: paczulia, wanilii, czekolady, karmelu, piżma, ambry.
Cena już bardziej przystępna, bo 120 zł za 30 ml
Trochę z innej półki zapachem jest Qessence Missala, powstała na 20-lecie słynnej polskiej perfumerii założonej przez Stanisławę Missalę. To prezent 'polskiego nosa' dla samej siebie, ale i dla wielu wiernych fanek perfumerii, które nie wyobrażają sobie życia bez niezwykle ciekawych kompozycji, jakie można dostać u pani Stanisławy.
Qessence ma orientalno-drzewny charakter. Stanisława Missala zawarła w nim najbardziej cenione przez nią nuty: paczulę, oud, kadzidło, szafran, kolendrę, irys, różę, jaśmin, drzewo sandałowe, wetiwer, wanilię i wiele innych. Jej marzeniem jest, aby Quessence był źródłem dobrych emocji i entuzjazmu, który sama przez lata czerpała z otaczających ją zapachów.
Ta orientalna i bogata kompozycja powstała we francuskim Grasse we współpracy z Jean-Claudem Astierem.
Nuty zapachowe:
- głowy: szafran, kolendra, cynamon, rumianek, aksamitka, pomarańcza, cytron (cedrat),
- serca: róża damasceńska (absolut), żywica elemi, ylang ylang, jaśmin, tatarak, irys,
- bazy: kadzidło (olibanum), paczula, mech dębowy, piżmo, oud (żywica agarowa), wetiwer, drzewo sandałowe, cedr, benzoes, wanilia, kaszmeran, czystek (labdanum), cypriol (indyjski papirus).
Cena: 595 zł za 100 ml