Był rok 1921, kiedy Guccio Gucci otworzył przy Via delle Caldaie w rodzinnej Florencji pierwszy sklepik z akcesoriami do konnej jazdy i wysokiej klasy wyrobami skórzanymi. Ręcznie robione kufry, buty, rękawiczki, paski i torebki z najwyższej jakości skóry cieszyły się ogromnym uznaniem. Wkrótce zaopatrywał włoską arystokrację rozmiłowaną w jeździectwie. Nic dziwnego, że wkrótce swoim znakiem firmowym Gucci uczynił. wędzidło.
Guccio Gucci był kreatywny i zaradny. W czasach, gdy Włochy nękała dyktatura faszyzmu, sięgał po nietypowe jak na luksusowe wyroby materiały: len i jutę. Tak zgodnie z zasadą "potrzeba matką wynalazku" narodziła się kultowa torebka o nazwie "Bamboo" - płócienna, z bambusowymi rączkami. Z kolei pomysł na czerwono-zielony płócienny pas zaczerpnął z popręgu od końskiego siodła. Wkrótce jednak w wyniku oszałamiającego sukcesu markę stać było na takie luksusy, jak skóra aligatora czy klamry z wężowej skóry. W latach 60. powstało charakterystyczne logo marki - monogram ze splecionych liter G. W wydaniu z błyszczącego złota oznaczało dla marki jedno: sukces.
Dzieło Gucciego kontynuowali synowie i kolejni dyrektorzy kreatywni marki. Tom Ford wniósł w kampanie reklamowe odrobinę wyuzdania, czyniąc styl marki ostrym, nowoczesnym i seksownym. Frida Giannini postawiła na kobiecość i wzięła na siebie projektowanie wszystkich akcesoriów. Efekt? Nie ma drugiej tak uwielbianej marki na świecie.
*w 1921 r. Guccio Gucci otwiera pierwszy butik we Florencji
*w 1953 r. pojawia się pierwszy butik w Nowym Jorku, a rodzinny biznes Gucciego przejmują jego synowie: Aldo, Vasco, Ugo i Rodolfo
*w 1972 r. Gucci podpisuje umowę z firmą Severin Montres Group i rozpoczyna produkcję zegarków
*w 1974 r. powstaje pierwszy zapach "Gucci No 1"
*w 1981 r. - pierwszy pokaz domu mody Gucci we Florencji
*w 1994 r. dyrektorem kreatywnym marki zostaje Tom Ford
*w 1997 r. powstaje zapach "Envy"
*w 1998 r. dom mody Gucci zyskuje tytuł "europejskiej firmy roku"
*w 1999 r. powstaje zapach "Rush"
*w 2006 r. dyrektorem kreatywnym marki zostaje Frida Giannini
*w 2010 r. powstaje najnowszy zapach damski Gucci "Guilty"
*zainspirowany stylem Grace Kelly zaprojektował jedwabne apaszki z kwiatowym deseniem "Flora"
*wprowadził torebkę z bambusowymi rączkami
*wymyślił torebkę z półokrągłymi bokami, zapinaną na zatrzask, którą nazwał "Jackie O"
*zastosował płótno z diamentowym wzorem (Diamante Canvas)
*wypromował damskie fulary i wsuwane pantofle
Charakterystyczne detale:
*złoty monogram na akcesoriach
*motyw metalowego wędzidła na torbach
*czerwono-zielony szeroki pasek
*element uzdy na mokasynach
*Wyroby sygnowane logo Gucci kupowali: Grace Kelly, Audrey Hepburn, Liz Taylor, Peter Sellers, Jackie Kennedy, Samuel Beckett.
*Mokasyny z motywem metalowego wędzidła są stałą częścią wystawy w Instytucie Ubioru w nowojorskim Metropolitan Museum of Art.
*Rita Hayworth i Michael Caine kupowali w butiku w Beverly Hills ekskluzywne, limitowane torebki i walizki z elementami ze złota i diamentów.
*W tym roku z okazji 90-lecia istnienia marki w butikach pojawią się produkty zdobione liczbą "1921" - upamiętniającą rok powstania marki, a we Florencji zostanie otwarte muzeum Gucci.
*W Tokio znajduje się jedyny na świecie budynek należący w całości do marki Gucci, a na IV piętrze - Gucci Cafe. Można tam zjeść m.in. smakołyk z pianki umieszczonej na kruchej babeczce z czekoladką. Całość wieńczy monogram Gucci.