Konto Barbie na Instagramie (@barbiestyle) pojawiło się jesienią 2014 roku, kilka dni przed rozpoczęciem nowojorskiego tygodnia mody. Profil prowadzony jest przez autorów strony BarbieCollector.com, serwisu marki Mattel, skierowanego do kolekcjonerów i fanów najsłynniejszej lalki świata. Reklamowy potencjał natychmiast dostrzegły popularne marki, ale także wielcy projektanci, którzy zapraszają Barbie na swoje pokazy oraz oferują jej swoje miniaturowe stroje. Zdjęcia, na których pozuje słynna lalka, niczym nie różnią się od profesjonalnych fotografii w stylu street fashion, zamieszczanych tradycyjnie przez serwisy modowe w trakcie wszystkich najważniejszych imprez.
Ze słynną lalką chętnie fotografują się celebryci, projektanci i znane blogerki. Chiara Ferregani, która jako pierwsza modowa blogerka trafiła na okładkę Vogue, podczas pokazu Moschino "spotkała" się z Barbie.
Projektanci pożyczają celebrytkom swoje kreacje jeszcze przed pokazami. Barbie trafiła do tego ekskluzywnego grona, a swoją kolekcję przed premierę zaprezentował jej Jeremy Scott.
Barbie chętnie odwiedza nie tylko imprezy modowe. Pojawiła się także na gali rozdania Złotych Globów. Do tego w bardzo efektownej kreacji.
Krótki filmik pokazuje, jak wyglądają sesje zdjęciowe Barbie.