Rozwiń własny biznes w internecie! 9 zasad fotografowania i opisania produktu

Wiesz już gdzie sprzedawać, wiesz mniej więcej co będziesz sprzedawać, wiesz nawet za ile! Najtrudniejsze za Tobą. Teraz ta przyjemna dla większości kobiet część: sprawienie, by ludzie kupowali oczami - czyli dobry opis i zdjęcie produktów. W tym odcinku podpowiemy jak to zrobić i dlaczego to takie ważne.

DaWanda sprawdziła jak zdjęcie produktu wpływa na klientów. W tym celu ten sam produkt został wystawiony dwa razy - raz z dobrym zdjęciem, raz ze złym. Oba zostały wykonane z przedmiotem leżącym płasko. Efekt? Sami byliśmy tym zaskoczeni, jak silnie dobre zdjęcie oddziałuje na wzrost liczby odwiedzin (i odwrotnie;)). Oferta z atrakcyjnym zdjęciem otrzymała 51% kliknięć i 61% odwiedzin więcej niż ta sama oferta, ze słabym zdjęciem. To powinno przekonać Was, dlaczego tak istotne jest przygotowanie naprawdę dobrych zdjęć. Jak to zrobić? Radzą eksperci z międzynarodowego portalu z produktami handmade i design - DaWanda . W tej chwili tylko na polskiej DaWandzie znajduje się ponad 2,5 tysiąca butików z produktami z niezależnych polskich pracowni autorskich.

Jak optymalnie pokazać swój produkt i spowodować żądzę jego posiadania? Oto kilka wskazówek:

1. Wystrzegamy się loga na zdjęciach oraz wszelakich dzikich napisów, adresów stron www. To niepotrzebnie odciąga uwagę od produktu i wygląda naprawdę źle - w portalach takich jak DaWanda znacząco zmniejsza szansę na to, że Twój produkt pojawi się na banerach platformy sprzedażowej.

2. Dobre, jasne zdjęcie ma prawo wyglądać dobrze tylko wtedy, gdy jest wykonane w świetle dziennym , w jasnym pomieszczeniu.

3. Tło powinno być tłem dla produktu . Nigdy nie powinno zdominować zdjęcia. Stosujcie tła kontrastowe dla koloru produktu, najlepsze są jasne tła (odcienie szarości, beżu, białe).

DaWandaDaWanda kolaż Groszki.pl kolaż Groszki.pl

4. Obierz perspektywę wykonywania zdjęć i się jej trzymaj (np. przód, bok, detal), dzięki temu Twój sklep zyska na spójności.

5. Pamiętaj o wykonaniu packshota do druku, czyli fotografii produktu na neutralnym tle w rozdzielczości do druku (300dpi). Jeśli chcecie, żeby Wasze produkty pojawiały się w mediach drukowanych - bez tego ani rusz!

6. Opisz swój produkt zgodnie ze zdjęciem. Najlepiej gdy przydzielona przez Was nazwa będzie poprzedzona najprostszą nazwą produktu (np. spódnica, bluzka).

7. Zdjęcia sesyjne zawsze, ale nie wszędzie . Zastanów się czy zdjęcie sesyjne w miniaturze będzie wyglądało zachęcająco, i przede wszystkim czy produkt jest na nim wystarczająco widoczny.

8. Każdy produkt wygląda ciekawiej na osobie, niż na manekinie. Porzuć nieżywy wytwór i odnajdź modela wśród oddychających, pamiętając jednocześnie, że nie każdy modelem być powinien.

9. Pamiętaj, że internet to Twój przyjaciel. W sieci znajdziesz przynajmniej kilka fajnych stron do obróbki zdjęć przez zwykłych śmiertelników. Zajrzyjcie na http://pixlr.com/editor/ . Wystarczy przysiąść, trochę poklikać, i zaprzyjaźnić się z narzędziami takimi jak: Jaskrawość i Kontrast, Barwa i Nasycenie, Color Balance, a życie stanie się prostsze!

Kilka dobrze sfotografowanych produktów pokazujemy w GALERII .

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.