GapStudio, najnowszy projekt amerykańskiej marki Gap, oficjalnie zadebiutował 11 kwietnia 2025 roku. To nie tylko nowy segment brandu, ale krok w stronę luksusowego rynku i świeże spojrzenie na modę - ekskluzywne, unikatowe, łączące kulturę i rzemiosło. Kolekcja "01", otwierająca nowy rozdział w dziejach marki, to wyrafinowany hołd dla krawiectwa i nowoczesnej interpretacji amerykańskiego stylu. Zaprojektowana przez Zaca Posena, wyjątkowa linia nosi jego wyraziste znaki rozpoznawcze.
GapStudio to miejsce, gdzie rzemiosło, kreatywność i kultura łączą się w jedno. Kolekcja 01 GapStudio odzwierciedla tę wizję. Łączy krawiectwo z innowacyjnymi technikami obróbki denimu, które rzeźbią i nadają mu nową formę. To dopiero początek - powiedział Zac Posen, wiceprezes wykonawczy i dyrektor kreatywny Gap Inc.
Przez kolekcję przenika charakterystyczny styl Posena w postaci drapowań oraz precyzyjnego krawiectwa, które znalazło swoje odzwierciedlenie w mistrzowsko skonstruowanych formach. Posen bawi się klasyką, interpretując ją w duchu codziennym - koszulowa, bawełniana maxi z kołnierzykiem i okrągłym dekoltem czy nowoczesna popelinowa koszula w skróconym kroju w pełni oddają wizję projektanta. Do kolekcji zawitały również kolory - poza klasycznymi, jak granat, obecny jest energetyzujący "pop-orange", który z jednej stronie oddaje hołd korzeniom marki, z drugiej - jest doskonałym wyborem w sezonie wiosenno-letnim.
W kolekcji nie zabrakło klasyki w nowoczesnym wydaniu. Na pierwszy plan wysuwają się lekkie beże i biele, które zdobią szlachetną, satynową sukienkę czy spódnico-spodnie typu balon, które obowiązkowo trafiają na naszą zakupową listę życzeń. Jednym z filarów linii jest obszerny trencz - luksusowy, z plisowaniem i skośnymi kieszeniami, jest wysmakowanym (ale jakże codziennym) elementem garderoby.